تاریخ انتشار : جمعه 10 بهمن 1399 - 7:58
کد خبر : 17063

۳ وزیر مهمان کمیسیون‌های مجلس می‌شوند/ طرح تشکیل ۳ وزارتخانه روی میز نمایندگان پارلمان

۳ وزیر مهمان کمیسیون‌های مجلس می‌شوند/ طرح تشکیل ۳ وزارتخانه روی میز نمایندگان پارلمان

بخشی از دستور کارهای هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی عموماً به بررسی گزارش اعضای آنها در مورد بودجه ۱۴۰۰ اختصاص دارد.

به گزارش تیتر داغ؛  بخشی از دستور کارهای هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی عموماً به بررسی گزارش اعضای آنها در مورد بودجه ۱۴۰۰ اختصاص دارد.

کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی ادامه رسیدگی طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتارنمایندگان ثبت ۷۵ با حضور رئیس کمیته بررسی کننده و کارشناسان مراکز مجلس را در دستور دارد.

بررسی گزارش تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در دستور کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناروی بحث و بررسی در خصوص مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک طرح الزام به انتشار داده و اطلاعات، انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک طرح صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت و بازدید از پارک علم و فناوری پردیس را در دستور خود قرار داده است.

دعوت از رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص درخواست اجرای ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، دعوت از مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص درخواست تحقیق و تفحص زارع و بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با حضور دستگاه‌های مربوطه از دستور کارهای کمیسیون اجتماعی است.

نمایندگان کمیسیون اقتصادی تقاضای اعمال ماده۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس در خصوص نحوه رعایت موازین قانونی در انتخاب رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار را بررسی می‌کنند. همچنین ادامه بررسی طرح ارتقای حکمرانی در حوزه ریال (اصلاح قانون مبارزه با پولشوئی)، رای‌گیری نهایی در خصوص تقاضای تعدادی از نمایندگان محترم برای اعمال ماده۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس با عنوان «چرایی تاخیر چند ماهه در ترخیص کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور»، رای‌گیری نهایی در خصوص لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی طرح/لایحه لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری و نشست مشترک کمیسیون با کمیسیون سیاست خارجی دومای فدراسیون روسیه به صورت ویدئو کنفرانس را در برنامه هفته جاری خود قرار داده است.

بررسی شور دوم طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با حضور نماینده مرکز پژوهشها و دستگاه های اجرایی ذی ربط وکارگروه بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداریها و دهیاری ها (اعاده شده از شورای نگهبان) با حضور نماینده محترم شورای نگهبان، کارشناس مرکز پژوهشها و دستگاه های اجرایی ذی ربط بخشی از دستور کار نمایندگان کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهاست.

اعضای کمیسیون انرژی هم برای طرح تامین ارز با استفاده از جهش تولید صنعت استخراج رمز ارز رأی گیری خواهند کرد. ارائه گزارش کمیته نفت درخصوص طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و (CNG) در کشور و بررسی عملکرد گذشته صنعت پتروشیمی و پیش بینی آینده این صنعت و جایگاه آن در جلوگیری از خام فروشی در دستور روزهای آینده این کمیسیون خواهد بود.

بررسی طرح ادغام سازمان‌های اورژانس ، مدیریت بحران و هلال احمر و سازمان پدافند غیر عامل و تشکیل وزارت مدیریت بحران و بررسی طرح اصلاح ماده ۲۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان است.

کمیسیون صنایع و معادن ادامه بررسی شور دوم طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی، مرکز پژوهش‌ها و اتاق ایران را در برنامه خود دارد و به علاوه از رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت برای پاسخگویی به پرسش تعدادی از نمایندگان دعوت کرده است.

بررسی درخواست انجام تحقیق و تفحص  از «چگونگی احداث پتروشیمی الوند در داخل محوطه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند» در اجرای ماده ۲۱۲ قانون آئین نامه داخلی با دعوت از وزیر محترم نفت و مسئولین دستگاه‌های اجرایی در این کمیسیون انجام خواهد شد.

ادامه بررسی لایحه مشارکت عمومی- خصوصی، دعوت از اردکانیان وزیر نیرو برای پاسخگویی به پرسش تعدادی از نمایندگان و تحقیق و تفحص از آب و فاضلاب خوزستان دستورکارهای کمیسیون عمران است.

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی ادامه بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی، دعوت از آوایی وزیر دادگستری برای پاسخ به پرسش تعدادی از نمایندگان و ادامه بررسی طرح اصلاح مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی را در دستور کارشان دارند.

کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست هم طرح انتقال سازمان هواشناسی از وزارت راه و شهرسازی به وزارت نیرو، طرح تشکیل وزارت امور روستا، طرح ادغام سازمان امور اراضی و منابع طبیعی با محیط زیست و تشکیل وزارت محیط زیست و منابع طبیعی را بررسی خواهد کرد. به علاوه دعوت از رئیس، دادستان و معاونان دیوان محاسبات کشور برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرائی در اجرای قانون هوای پاک و بررسی مسائل و مشکلات صادرات محصولات و تجارت کشاورزی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت و سایر مسئولان ذیربط و بخشهای خصوصی از دستور کارهای اعضای این کمیسیون است.

معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی  دستور کار کمیسیون‌های ویژه و تخصصی پارلمان را از شنبه یازدهم بهمن ماه تا پنج شنبه شانزدهم منتشر می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.