تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 8:45
کد خبر : 108793

۴ نفر از قهرمانی کشور معاف هستند/ امیدوارم حکم گرایی کمتر شود

۴ نفر از قهرمانی کشور معاف هستند/ امیدوارم حکم گرایی کمتر شود
مربی کشتی فرنگی با اشاره به محرومیت محمدعلی گرایی گفت: امیدوارم بتوانیم با اعتراض به رای اتحادیه کشتی زمان محرومیت گرایی را کم کنیم.

به گزارش تیتر داغ؛حسین حسین زاده مربی تیم ملی کشتی فرنگی ، درباره آخرین وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی پس از پایان اردوی نخست گفت: بعد از نتایج خوب کشتی‌گیران در مسابقات جهانی صربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو، برای المپیک شروع به برنامه‌ریزی کردیم. کشتی فرنگی تاکنون ۴ سهمیه المپیک کسب کرده که از نظر ما آمار قابل قبولی است. اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی به مدت ۱۰ روز در مازندران برگزار شد تا کشتی‌گیران برای مسابقات گزینشی و المپیک آماده شوند.

وی گفت: چند تورنمنت پیش رو داریم که اولین مسابقه قهرمانی آسیا در فروردین سال آینده است. ۸ کشتی‌گیر در اولین اردو حضور داشتند، تمرینات هم به صورت مستمر پیگیری می‌کنیم تا هم موفق به کسب دو سهمیه باقی مانده شویم و هم اینکه کشتی‌گیران را به لحاظ بدنی برای المپیک به اوج آمادگی برسانیم.

مربی کشتی فرنگی در مورد نحو انتخاب کشتی‌گیر در وزن ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم اظهارداشت: ما بدون تعارف به تمامی کشتی‌گیرانی که موفق به کسب مدال نشدند اعلام کردیم باید از مسابقات قهرمانی کشور شروع کنند. اوزان، ۶۳، ۷۷، ۷۲، ۸۷ کیلوگرم باید از قهرمانی کشور کارشان را آغاز کنند. کشتی‌گیرانی مثل ایمان محمدی، مهمدی، ایمان محمدی و گرایی در صورت حل شدن مشکلش باید در مسابقات قهرمانی کشور به میدان بروند.

حسین زاده تأکید کرد: تنها کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های جهانی بلگراد و بازی‌های آسیایی هانگژو مدال‌آوری کردند از حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور معاف هستند، بقیه کشتی‌گیران باید به میدان بروند که شرایط برای همه یکسان باشند. ما باید کشتی‌گیرانی مثل امین میرزازاده، هادی ساروی و محمدرضا گرایی را حفظ کنیم، بنابراین نمی‌توانیم در تمامی مسابقات آن‌ها را اعزام کنیم. بقیه اوزان هم در مسابقات قهرمانی کشور محک خواهند خورد.

مربی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: ما هر طور که چرخه انتخابی کشتی فرنگی را انجام دهیم برخی افراد ناراضی هستند. اما مبنای براساس برقراری عدالت است. بنابراین نفرات برتر قهرمانی کشور و همچنین در صورت کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا، نفرات نهایی را برای المپیک مشخص خواهیم کرد.

حسین زاده در مورد وضعیت ناصر علیزاده در ۸۷ کیلوگرم گفت: ناصر علیزاده هم باید در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کند. او قرار است در مسابقات ارتش‌های جهان هم شرکت کند. در مسابقات قهرمانی آسیا هم باید به میدان برود. علیرضا مهمدی هم در وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی می‌گرفت اما به یک وزن بالاتر آمده و این دو باید با یکدیگر رقابت کنند. هر کشتی‌گیری که بتواند نتایج خوبی به دست بیاورد، صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک خواهد شد.

مربی کشتی فرنگی با اشاره به محرومیت یک ساله گرایی و نحوه انتخابی در وزن ۷۷ کیلوگرم گفت: واقعاً حیف شد گرایی یکی از کشتی‌گیران خوب بود. امیدوارم بتوانیم با اعتراض به حکم اتحادیه جهانی از مدت محرومیت او کم کنیم. ما در این وزن امین کاویانی نژاد را داریم که باید در قهرمانی کشور شرکت کند و با نفرات برتر این وزن در قهرمانی کشور رقابت خواهد کرد.

وی در مورد غیبت ایمان محمدی در اردوی نخست گفت: ایمان محمدی از ناحیه کتف کمی دچار مصدومیت بود و با هماهنگی با کادرفنی در اردوی اول شرکت نکرد تا برای مسابقات قهرمانی کشور آماده شود. این اردوها تا زمان برگزاری المپیک ادامه دارد و به مرور همه کشتی‌گیران در اردوی تیم ملی شرکت خواهند کرد. ما فعلاً منتظر هستیم تا مسابقات قهرمانی کشور به پایان برسد و پس از آن نفرات برتر این مسابقات را برای قهرمانی آسیا و دیگر تورنمنت‌ها در کنار هشت کشتی‌گیر تیم ملی به اردو دعوت کنیم.

مربی کشتی فرنگی در مورد چرخه انتخابی المپیک گفت: در چرخه انتخابی تیم ملی همه کشتی‌گیران به میدان می‌روند. ما به همراه حسن رنگرز برای تدوین چرخه انتخابی ۱۶ ساعت زمان گذاشتیم و تغییرات زیادی هم انجام دادیم تا حقی از هیچ کشتی‌گیری ضایع نشود. کشتی‌گیری مثل امین میرزازاده که قهرمان ۹ مدال دنیا را شکست می‌دهد اگر به صورت مداوم در مسابقات شرکت کند ممکن است دچار فرسودگی شود، او باید تمرین خوب انجام دهد.

حسین زاده در مورد شرایط محمدرضا گرایی عنوان کرد: محمدرضا هم چالش اصلی‌اش وزن اوست و باید شرایطی در نظر بگیریم که بتواند در همین وزن کشتی بگیرد. از ناحیه زانو کشیدگی دارد اما چندان جدی نیست. به هر حال مصدومیت برای هر کشتی‌گیری ممکن است پیش بیاید. الان حسن یزدانی هم با وجود اینکه زیر تیغ جراحی رفته اما قطعاً به المپیک می‌رسد این مسائل در کشتی اجتناب ناپذیر است.

منبع :مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.