تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 - 7:01
کد خبر : 24793

۵۰۰ شرکت تولید کننده لوازم خانگی در کشور وجود دارد

۵۰۰ شرکت تولید کننده لوازم خانگی در کشور وجود دارد

کیوان گردان گفت: در حوزه تولید لوازم خانگی بیش از ۵۰۰ شرکت تولید کننده در حال فعالیت هستند؛ به طور مثال در حوزه یخچال و فریزر بیش از ۲۲ هزار شرکت فعالیت می‌کنند.

به گزارش تیتر داغ:  کیوان گردان مدیر کل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت بیان کرد: هم اکنون در عمق ۷۰ درصدی ساخت لوازم خانگی با توجه به این خود اتکایی قرار داریم همچنین لازم به ذکر است که میزان واردات مواد اولیه اخیرا بیشتر بوده، ولی ارزبری کمتری داشته ایم و این موضوع نشان دهنده توانمندی تولیدات در داخل است و قطعات زیادی در این زمینه داخلی سازی شده اند و آن دسته از قطعاتی که هنوز وارد می‌شوند به دلیل کم بودن تعداد تقاضا‌هاست.

وی ادامه داد: اقلام اساسی در داخل از کشور در وسایلی مانند تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی به خودکفایی رسیده ایم و در برخی از اقلام کوچک صنعت خانگی به دلیل کم بودن میزان تقاضا واردات انجام می‌شود. در این موارد ممنوعیت واردات وجود ندارد و تنها در برخی از آن‌ها این ممنوعیت اعمال شده است.

 

گردان گفت: دلیل اینکه برند‌های خارجی از کشور خارج شده اند و اجازه ورود به آن‌ها داده نمی‌شود این است که آن‌ها در داخل کشور سرمایه گذاری نکرده اند و هرچه سرمایه گذاری انجام شده توسط شرکت‌های خصوصی داخلی بوده است. شرکت‌هایی که با کمپانی‌های خارجی در این زمینه شراکت داشته اند در حال حاضر در داخل کشور تولیدات خود را دارند.

وی در رابطه با انحصار در این زمینه بیان کرد: در حوزه لوازم خانگی بیش از ۵۰۰ شرکت تولید کننده در حال فعالیت هستند به طور مثال در حوزه یخچال و فریزر بیش از ۲۲ هزار شرکت و ۸۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کنند و موضوع انحصار در این زمینه وجود ندارد. سازمان حمایت از مصرف کننده هم این قیمت‌ها را هرساله کنترل می‌کند و این قول داده می‌شود که وزارت صمت اجازه  انحصار در این زمینه را نخواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.