تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دی 1399 - 11:32
کد خبر : 16252

۵۰ تا ۶۰ درصد از حوادث درون شهری مربوط به موتورسواران متخلف است

۵۰ تا ۶۰ درصد از حوادث درون شهری مربوط به موتورسواران متخلف است

رییس پلیس راهور پایتخت گفت: پلیس راهور با رویکرد فرهنگی و استفاده از طرح جایگزین اقدام به اجرای طرح موتور یار کرده است.

به گزارش تیتر داغ؛ سردار حسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در گفتگو زنده تلوزیونی اظهار کرد: حدود ۱۰ روز است که پلیس راهور تهران بزرگ طرح جدیدی را به عنوان طرح موتور یار در شهر تهران آغاز کرده و از ظرفیت موتورسیکلت سوارانی که تخلفات خاصی را مرتکب می‌شوند استفاده می‌کنیم.

وی گفت: این طرح جایگزینی از توقیف و ترخیص موتورسیکلت سواران متخلف است، پلیس راهور تهران بزرگ با یک رویکرد فرهنگی و استفاده از همه ظرفیت‌های مختلف  با حمایت‌های مراجع قضایی و بیمه‌های مختلف طرح خود را از ده روز پیش در معابر و تقاطع‌های مختلف شهر و ساعات آغازین صبح آغاز کرده است.

سردار حمیدی ادامه داد: همکاران من در این طرح مستقر هستند و با تخلفات خاصی که از سوی موتورسواران مشاهده میکنند برخورد می کنند  و اگر فرد اصرار بر تخلف داشت، جرثقیل و پاریکنگ و جریمه و اجرای قانون در انتظار آنهاست و بیشترین تخلفات موتورسواران نیز مربوط به عجله و شتاب موتورسوارن است.

وی افزود: کاوری در اختیار متخلفان موتورسوار قرار می‌دهیم تا متمایز از مردم گردند و راکتی هم در اختیار وی می‌گذاریم تا با کمک آن بتواند فرمان بدهد.

وی افزود: این طرح کمک به جامعه و خود موتورسواران است. همچنین حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از حوادث حوزه درون شهری ما خصوصا در ایام کرونا مربوط به موتورسواران متخلف است، موتورسوارانی که کلاه سر خود نمی‌گذارند، وارد خط ویژه می‌شوند و خلاف جهت می‌روند، این تخلفات باعث بروز حوادث می‌شوند و از همه مهم‌تر انضباط شهری را بر هم می‌ریزند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: امیدوارم این طرح تداوم داشته باشد و تاثیر خود را بخوبی بگذارد و این روش جدید میزان تخلفات موتورسواران متخلف را کاهش دهد.

وی در خصوص سرنوشت موتور‌های رسوبی که در پارکینگ‌ها هستند افزود: طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی و طرح‌های گذشته همچنان پابرجاست که بالای سه هزار موتورسیکلت رسوبی از ابتدای اجرای آن طرح از پارکینگ‌ها به سهولت کامل ترخیص شده است و به محض آنکه فرد و مالک با حداقل مدارک هم مراجعه کنند موتورسیلت وی در اختیار فرد قرار گرفته تا باری از روی دوش خانواده‌ها برداشته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.