تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 دی 1401 - 6:04
کد خبر : 92305

۵۱۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در خراسان رضوی کشف شد

۵۱۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در خراسان رضوی کشف شد

مشهد دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت :۵۱۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در خراسان رضوی کشف و ضبط شد.

به گزارش تیتر داغ؛ حسین دشتبان اظهار کرد: ۵۱۰ میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در خراسان رضوی کشف و ضبط شد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: در این ارتباط ۷۴۶ پرونده تشکیل شده است و ۴۲ نفر متخلف به مراجع قضائی معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه میزان جرایم تعیین شده در حوزه کشفیات کالاهای قاچاق امسال نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است، بیان کرد: بیشترین کشفیات ضبط شده شامل، گازوئیل، لوازم خانگی، مواد غذایی و دارو است.

دشتبان به همجواری خراسان رضوی با افغانستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه انواع سوخت از مهمترین اقلام مورد نیاز مردم کشور افغانستان است، بیشترین حجم سوخت قاچاق در گمرک مرزی دوغارون انجام می‌گیرد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه پیشگیری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در اولویت کاری همه دستگاه‌های متولی خراسان رضوی قرار دارد، گفت: درگذشته برخی از اقلام اساسی و مورد نیاز مردم کشورمان از سوی برخی از افراد سودجو به سمت افغانستان قاچاق انجام می‌گرفت که بعد از اصلاح و اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، قاچاق انواع کالاها از طریق معبر زمینی دوغارون به سمت این کشور کاهش چشمگیری داشته است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.