تاریخ انتشار : دوشنبه 16 فروردین 1400 - 4:13
کد خبر : 18962

۵ کارتون ممنوعه برای کودکان را بشناسید

۵ کارتون ممنوعه برای کودکان را بشناسید

تماشا کردن کارتون برای کودکان بسیار لذت بخش است، اما گاهی اوقات برخی از صحنه‌های آن‌ها میتواند تاثیرات مخربی بر روی فرزندانمان داشته باشد.

به گزارش تیتر داغ؛ ما با بعضی از کارتون‌هایی که در این پست معرفی شده است خاطره‌های زیاد و خوبی داریم، اما گاهی اوقات برخی از صحنه‌های آن‌ها میتواند تاثیرات مخربی بر روی فرزندانمان داشته باشد. باید مراقب باشیم و نسبت به آنچه یک کارتون یا انیمیشن به فرزندانمان القا میکند آگاهی داشته و در راستای آن تصمیم بگیریم که آیا فرزندمان میتواند به تماشای آن بنشیند یا نه.

۱- باب اسفنجی

تحقیقی بر روی ۶۰ کودک نشان داد که تماشای کارتون باب اسفنجی باعث کم شدن توجه و توانایی ذهنی کودکان میشود. دکتر راحیل بریگز میگوید:”تماشای صحنه‌های سریع فانتزی در کارتون‌هایی مثل باب اسفنجی باعث میشود که کودک توانایی خودش را در توجه به مطالب و مسائل معمولی و غیر جذاب از دست بدهد.

۲- لاک پشت‌های نینجا
این کارتون در همه‌ی قسمت هایش سراسر خشونت و درگیری را به نمایش میگذاره و دنیایی سیاه و تاریک را ترسیم میکند که اصلا برای کودکان مناسب نیست و باعث ایجاد روحیه پرخاشگری در آن‌ها خواهد شد.

۳- گربه سگ

گربه سگ که درباره‌ی سگ و گربه‌ای به هم چسبیده هست، کارتونی است با مفاهیمی عجیب و غریب که در هر قسمت اعمالی مالیخولیایی و بی معنی را به نمایش میگذاره. منتقدان و کارشناسان اعتراض‌های زیادی به این کارتون وارد کردند و اظهار دارند که در این کارتون الگو‌های نامناسبی برای کودکان وجود داره و همچنین مفاهیم اخلاقی در این کارتون زیر پا گذاشته میشود و نظام اخلاقی کودکان را دچار مشکل می‌کند.

۴- تام و جری

خیلی از ما‌ها این کارتون را تماشا کردیم و دوستش داریم. ولی اگر دقت کنیم باید دقیقا بدانیم که ما از چه چیزی در این کارتون لذت میبریم؟ درسته! از دیدن موش و گربه‌ای که مدام با هم درگیر هستند و اعمال سادیستی انجام میدادند! اما به این صحنه‌ها میخندیدیم. پس اجازه ندهید کودکان هم هم شاهد درگیری‌های دائم بین این موش و گربه باشند و ذهن لطیف آن‌ها درگیر آن‌ها باشد.

۵- اسکوبی دو

هر قسمت این کارتون شخصیت‌های اصلی درگیر حل معمایی میشوند که طی آن موجودات وحشتناکی به خرابکاری و ایجاد وحشت مشغول هستند. موجوداتی که واقعا ترسناک هستند و حتما باعث کابوس‌های شبانه برای کودکانتان خواهند شد. هرچند در آخر داستان مشخص میشود که آن‌ها هم انسان‌هایی بودند که ماسک زده بودند، ولی تاثیر آن تصاویر وحشتناک قبلی برای همیشه در ذهن کودک باقی خواهد ماند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.