تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 12:20
کد خبر : 101525

معاون سازمان بهزیستی:

۷۰ درصد کودکان کار از برخی استان‌های اتباع هستند

۷۰ درصد کودکان کار از برخی استان‌های اتباع هستند

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۶ دستگاه متولی باید با هماهنگی هم کار کنند و کودکان کار را سروسامان دهند، هماهنگی و تنظیم بین دستگاه‌های مختلف دارای خلل و اشکال است.

به گزارش تیتر داغ؛ مهری سادات موسوی معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره ساماندهی کودکان کار گفت: اینکه ما نگاهمان این باشد که پشت همه کودکان کار مافیا باشد غلط است. تنوع کودکان کار خیلی زیاد است. برخی از کودکان به دلیل فرهنگ خانواده در خیابان‌ها کار می‌کنند. البته ۱۶ دستگاه متولی باید با هماهنگی هم کار کنند و این موضوع را سروسامان دهند. هر دستگاهی تا حدی می‌تواند به این موضوع ورود کند و هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند به این موضوع ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: ما هم اکنون مشکلی که داریم این است که هماهنگی و تنظیم بین دستگاه‌های مختلف دارای خلل و اشکال است. پیش نویس ساماندهی کودکان کار تدوین شده و به دستگاه‌های متولی ارسال شده، ولی هیچ دستگاهی جواب ما را نداده است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور وظیفه وجودی نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها است و باید در این بخش به جد ورود کنند. ما نیاز به این داریم که دستگاهی که قرار است بر این نظارت کند، سازمان‌های دیگر از آن تبعیت داشته باشند.

موسوی افزود: کودکان اتباع در برخی شهرستان‌ها مثل تهران و… ۷۰ درصد هستند و ما آماری از آنها نداریم و باید وزارت کشور در این زمینه ورود کند. هر جا که سایر دستگاه‌ها در کنار ما نبودند، توانسته ایم اقدامات مؤثری برداریم.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: ۵۴ مرکز غیر دولتی، ۲۲ مرکز نگهداری شبانه روزی و ۴ کلینیک برای کودکان کار داریم. ما در مراکز روزانه نمی‌توانیم کودکان را اسکان بدهیم ولی در این مراکز آموزش‌ها و مهارت‌هایی برای کاهش آسیب توانمند سازی و توانمند سازی خانواده‌های آنها اقدام می‌کنیم تا فشار کار از روی بچه‌ها کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: برخی نگرش‌های قومیتی و فرهنگی به کار کردن کودک، منفی نیست و حتی مثبت است و اصلاً مشکلی ندارند که کودکشان کار کنند. به عنوان مثال اتباع افغانستانی الزاماً به دلیل مشکل اقتصادی نیست که کودکشان کار می‌کند. حداقل ۱۰ درصد این کودکان به دلیل مشکل اقتصادی نیست که در خیابان کار می‌کنند.

منبع:مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.