تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 9:57
کد خبر : 101779

۹۰ درصد حجاج به وطن بازگشتند

۹۰ درصد حجاج به وطن بازگشتند

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت:۱۴۲۰ پرواز رفت و برگشت از کشور به سمت سرزمین وحی برقرار بود که تا دوم مردادماه تمامی حجاج به کشور باز می گردند.

به گزارش تیتر داغ؛ حج تمتع امسال بدون محدودیت کرونایی با حضور بیش از ۲ میلیون زائر از کشورهای مختلف برگزار شد و ایران با ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر، در رتبه ششم بیشترین سهمیه زائرانِ خارجیِ حج تمتع قرار داشت و نخستین گروه خادمان و عوامل زائران ایرانی نیز از ۳۰ اردیبهشت عازم سرزمین وحی شدند.

تا پایان روز ۲۹ تیر بیش از ۸۴ درصد از زائران ایرانی از طریق دو فرودگاه جده و مدینه به استان‌های مختلف کشور منتقل می‌شوند. با انجام ۳۲۰ پرواز از این دو فرودگاه (۱۵۵ پرواز از فرودگاه مدینه و ۱۶۵ پرواز از فرودگاه جده) تاپایان روز پنج شنبه ۷۳ هزار و ۸۲۲ نفر از حجاج و عوامل به ایران بر می‌گردند که شامل ۳۴/۸۴ درصد از سهمیه حجاج ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۲ می‌شود.

با پیگیری‌های خبرنگار راه و مسکن مهر از محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشور مشخص شد بازگشت حجاج ایرانی به کشور که از روز ۱۳ تیر آغاز شده همچنان ادامه دارد و روز دوم مرداد آخرین گروه از زائران و عوامل اجرایی از طریق فرودگاه مدینه به کشور باز خواهند گشت.

وی افزود: ۱۴۲۰ پرواز رفت و برگشت از کشور به سمت سرزمین وحی برقرار بود که شامل زائران و عوامل اجرایی به سرزمین وحی اعزام شدند که پس از انجام اعمال و مناسک خود از روز ۱۳ تیر بازگشت به کشور را آغاز کردند و روز دوم مرداد آخرین پرواز از فرودگاه مدینه به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) انجام خواهد شد و تا به امروز ۹۰ درصد حجاج بازگشته‌اند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.