تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 - 12:35
کد خبر : 106096

سردار گودرزی؛

۹۵ درصد قاچاق ها از مبادی رسمی اتفاق می‌افتد

۹۵ درصد قاچاق ها از مبادی رسمی اتفاق می‌افتد

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: ۹۵ درصد قاچاق ها از مبادی رسمی اتفاق می‌افتد.

به گزارش تیتر داغ؛ سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا ضمن تبریک هفته فراجا در خصوص هوشمند سازی مرزها گفت: در حال حاضر بیشتر کنترل مرزها انسان محور است البته همزمان ضمن اینکه آموزش‌های تجهیزات سیستم‌های الکترونیک اپتیک و انواع پهپاد های پایش تصویری مرزها داریم؛ ما در برنامه ۵ ساله برنامه هفتم که از سال آینده شروع می‌شود توسط متخصصین که عمدتاً جوانانی هستند که در ستاد مرزبانی کشور در حال مطالعات و تحقیقات لازم هستند تا ما بتوانیم مرزبانی را در آینده بر اساس معماری که مرزبانی باید شکل بگیرد انجام دهیم.

وی افزود: در حال حاضر سیستم‌های الکترونیک اپتیکی که از دستاوردهای جوانان کشورمان است و در برنامه هفتم ان‌شاءالله در ۵ سال با اعتباراتی که در کمیسیون مرز که با حضور وزیر کشور انجام شد و پیشنهاد شده برای انسداد الکترونیکی، انواع حس‌گر ها دیوارهای مغناطیسی برای محل‌هایی که تهدیداتی وجود دارد در مرزها تدارک دیده شده و به تدریج اعتبارات از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و دولت محترم با توجه به مصوبه‌ای انجام شد که ۳ میلیارد یورو در مرزها ظرف ۱ و ۲ سال مورد استفاده قرار بگیرد.

سردار گودرزی گفت: ان‌شاءالله در بحث الکترونیکی کردن مرزها بتوانیم از طریق فیبر نوری نیازمندی‌های مرزی تأمین کنیم.

وی گفت: حجم قاچاق در کشور بالا است به دلیل اینکه تحت عنوان ته لنجی از مبادی رسمی و گمرکات وارد می‌شود.

وی افزود: ۹۵ درصد قاچاق از مبادی رسمی اتفاق می‌افتد تعدادی کوله بر داریم که الان با یگان‌های تکاور که فرستادیم در غرب کشور منطقه عمومی کرمانشاه از ثلاث باباجانی تا بانه و در سردشت و پیرانشهر الان مرزها کاملاً انسداد پیدا کرده و خوشبختانه اخیراً دستور داده شده کوله بر ها در زمان و مکان مشخصی در چندین منطقه مثل کردستان سیرانوند بانه مریوان سردشت و به زودی ۱۵ نقطه دیگر هم باز می‌شود که ۶ نقطه اینها در سیستان بلوچستان است به دلیل ضعفی و مشکلاتی در سیستان بلوچستان که وجود دارد.

سردار گودرزی بیان داشت: دولتمردان کشور هم ریاست جمهور هم ستاد کل نیروهای مسلح دستور دادند که اخیراً باز شده که در زمان و مکان مشخص و افراد مشخص و تحت نظارت مرزبانی کوله بری ها حذف می‌شود و از معابر رسمی از شمال غرب کشور وارد می‌شوندو کوله بر ها قانونی از مبادی رسمی و وسایل مورد نیاز واردمی کنند و همچنین مشکلات در مرزهای کشور به شدت کاهش پیدا کرده.

سردار گودرزی گفت: اگر لوازم وارد شده مجوز نداشته باشند قاچاق محسوب می‌شود و ما هم باید طبق قانون رفتار کنیم.

وی گفت: قاچاق سلاح سازمان یافته است؛ هواپیماهایی سال گذشته آمده بودند در یکی از کشورهای همسایه که سلاح زیادی هم وارد کرده بودند و با بالگردهای آپاچی که در اختیار دارند بین گروه‌های اشرار و معاندین که مخالف آرمان گرایی کشور ما هستند تقسیم کرده بودند و دولتمردانشان هم اعلام می‌کردند که با برای براندازی جمهوری اسلامی دست به هر اقدامی می‌زنیم که توانستیم آنها را مهار کنیم.

گودرزی بیان داشت: سال گذشته ۳ هزار قبضه اسلحه در مرزهای جنوب شرق کشور کشف شد که به عنوان مثال یک کلاشینکف در کرمانشاه با بدنه طلایی که این اگر فرد مؤثری را ترور کنند این را به عنوان جایزه می‌دهند این نشان می‌دهد که از قبل سازمان یافته است.

وی افزود: در چند ماه گذشته ۷۰ هزار انواع فشنگ فقط در اروند رود هور هویزه و برخی مرزهای جنوب شرق کشورمان انواع فشنگ مرزبانی فقط کشف شده‌است.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مرزبانی از یک سال گذشته با نیروی انتظامی توأم با پلیس امنیت بیش از ۲۲ هزار انواع سلاح کشف و ۴۱ باند قاچاق سلاح را منهدم کردند.

وی گفت: ۶۰۰ نفر قاچاقچی سلاح را در حین ورود به داخل کشور به صورت سازمان یافته دستگیر کردیم که ۲۴ درصد دستگیری‌های ما نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده که نشان از اشرافی است که‌در سیستم‌ها و پایش های تصویری و آموزش‌های تخصصی داریم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.