تاریخ انتشار : شنبه 4 تیر 1401 - 6:39
کد خبر : 33401

به معاهده منع تسلیحات هسته ای نمی پیوندیم

به معاهده منع تسلیحات هسته ای نمی پیوندیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه قصد ندارد به معاهده منع تسلیحات اتمی بپیوندد و معتقد است که این معاهده هیچ گونه استاندارد جهانی را نه در حال حاضر و نه در آینده ایجاد نمی کند.

به گزارش تیتر داغ؛ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو به معاهده منع تسلیحات هسته ای نمی پیوندد.

بنا بر اظهارات وی که پس از برگزاری اولین کنفرانس کشورهای شرکت کننده در این باره بیان شد، پیشبرد تهاجمی این معاهده موجب افزایش نفاق بین دولت ها و تضعیف معاهده منع اشاعه هسته ای می شود.

زاخارووا در این باره گفت: در رابطه با تمایل به ایجاد بنیان و اساس برای تلاش ها درباره جهانی سازی معاهده منع تسلیحات هسته ای، همانطور که در اسناد نهایی کنفرانس ثبت شده است، تأکید می کنیم که روسیه قصد ندارد به این توافق بپیوندد و معتقد است که این معاهده هیچ گونه استاندارد جهانی را ایجاد نمی کند، نه الان و نه در آینده.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین افزود که مسکو همچنان به این موضع پایبند است که توسعه معاهده مذکور پیش از موعد، اشتباه و در واقع معکوس بوده است.

وی تاکید کرد که این توافق هیچ کمکی به کاهش خطرات فزاینده هسته ای نکرده و بشریت را حتی یک قدم به هدف ذکر شده در آن نزدیک نمی کند و رویکرد مندرج در این معاهده تنها منجر به افزایش اختلافات و تناقضات بین کشورهای هسته ای و غیرهسته ای می شود.

زاخارووا افزود: این معاهده وضعیت نظامی- سیاسی و نظامی- راهبردی را در نظر نمی گیرد و با این اصل که خلع سلاح هسته ای باید به گونه ای انجام شود که منجر به افزایش سطح امنیت برای همه شود، مغایرت دارد. ما راه هایی واقع بینانه در جهت اجرای اقدامی عملی برای کاهش مستقیم تسلیحات هسته ای نمی بینیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در پایان گفت: روسیه، مانند سایر کشورهای دارای پتانسیل نظامی هسته ای، در کنفرانس کشورهای شرکت کننده در این معاهده شرکت نکرد و در آینده نیز قصد ندارد این کار را انجام دهد. همچنین ما قصد نداریم از طریق ساختارهای کمکی ایجاد شده به عنوان بخشی از تعامل شرکت کنندگان در معاهده مذکور برای اجرای آن،کار مشترک انجام دهیم.

گفتنی است که روسیه اخیرا از پیشرفته ترین موشک بالستیک هسته ای قاره پیمای خود موسوم به «سرمت» رونمایی کرده است و طبق اعلام رئیس جمهور و مقامات این کشور قرار است که این موشک تا پایان سال جاری میلادی به خدمت ارتش روسیه در بیاید.

منبع: تاس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.