تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 - 7:11
کد خبر : 31451

انواع ژنراتور سایلنت و موتور برق بی صدا

انواع ژنراتور سایلنت و موتور برق بی صدا

انواع مختلفی از ژنراتور سایلنت وجود دارد. با توجه به دور موتور می توان آنها را به ژنراتورهای دور بالا، متوسط و کم تقسیم کرد. با توجه به توان، آنها را می توان به ژنراتورهای با ظرفیت بزرگ، متوسط و کوچک تقسیم کرد. با توجه به ولتاژ خروجی ژنراتور، می توان آن را به مجموعه

انواع مختلفی از ژنراتور سایلنت وجود دارد. با توجه به دور موتور می توان آنها را به ژنراتورهای دور بالا، متوسط و کم تقسیم کرد. با توجه به توان، آنها را می توان به ژنراتورهای با ظرفیت بزرگ، متوسط و کوچک تقسیم کرد. با توجه به ولتاژ خروجی ژنراتور، می توان آن را به مجموعه ژنراتور AC (فرکانس متوسط؛ ۴۰۰ هرتز، فرکانس برق؛ ۵۰ هرتز) و مجموعه ژنراتور DC تقسیم کرد.

هنگامی که فرکانس ولتاژ ۵۰ هرتز است، ولتاژ کالیبراسیون ژنراتورهای کوچک و متوسط به طور کلی ۴۰۰ ولت (سه فاز) یا ۲۳۰ ولت (تک فاز)، ولتاژ کالیبراسیون ژنراتورهای بزرگ به طور کلی ۶.۳ تا ۱۰.۵ کیلو ولت است. با این حال، روش طبقه بندی رایج تر، طبقه بندی بر اساس حالت کنترل، استفاده و ساختار ظاهری مجموعه دیزل ژنراتور است.

ژنراتورهای برق می توانند بسیار بلند باشند. حتی زمانی که با بار ۲۵ درصد کار می ‌کند، ژنراتورهای بزرگتر ۱۰۰۰۰ وات می ‌توانند بیش از ۷۵ دسی ‌بل نویز تولید کنند. چرا یک ژنراتور سایلنت می خواهید؟ هیچ کس ژنراتورهای با صدای بلند را دوست ندارد.

خرید ژنراتور بی صدا، خواب شما یا همسایگانتان را مختل نمی کند. یک ژنراتور آرام برای کمپینگ یا RV به واحدهای با صدای بلند ترجیح داده می شود. در ادامه انواع مختلف این نوع ژنراتورها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

خرید دیزل ژنراتور

اگر در بازار ژنراتورها تازه کار هستید، درک تعداد باورنکردنی تفاوت بین ژنراتورها می تواند بسیار گیج کننده باشد. اگر تجربه کار با ژنراتور را داشته باشید یا حداقل چند بار آن را از نزدیک دیده باشید، حتما متوجه شده اید که صدای بسیار بلند آن یک کابوس جدی برای محیط اطرافش خواهد بود.

با توجه به اینکه ژنراتور در مناطق مسکونی نیز کاربرد زیادی دارد، این صدای تولید شده می تواند یک کابوس جدی باشد. صدای آزاردهنده یک ژنراتور نه تنها افراد عادی را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه گاهی اوقات می تواند به شنوایی اپراتورها و کارگران آسیب برساند.

این امر باعث شده است که اکثر تولیدکنندگان ژنراتور سعی در تولید محصولات کم صدا داشته باشند. حتما تا به حال چندین بار در تبلیغات اینترنتی و یا حتی تیزرهای ویدئویی با عبارت موتور الکتریکی بی صدا برخورد کرده اید، اما چقدر این عبارت درست است.

موتور برق بی صدا

دیزل ژنراتور سایلنت از مواد کامپوزیت در محفظه خود استفاده می کنند. اغلب این مواد لایه ‌هایی از مواد سخت هستند که انرژی صوتی را به داخل محفظه بر می‌ گردانند. آنها همچنین از مواد نرم و متخلخلی استفاده می کنند که انرژی صوتی را جذب کرده و آن را تبدیل به گرما می کند.

مواد موجود در فرکانس های مختلف صدا را بهتر از سایرین جذب خواهد کرد. برخی از مواد ممکن است در جذب صدا در فرکانس های بالا بسیار خوب باشند، اما در انتهای پایین ضعیف باشند. برای مبارزه با این، اکثر ژنراتورهای بی صدا از مواد مختلف در چندین لایه استفاده می کنند.

فرکانس ‌های بالاتر توسط مواد متخلخل بهتر جذب می‌شوند، که امواج صوتی کوچک‌تر را به عمق مواد هدایت می‌کنند و سپس آنها را جذب می‌کنند. خاموش کردن صداهای فرکانس پایین تر کمی سخت تر است. امواج صداهایی با فرکانس پایین گاهی اوقات منحرف می شوند یا توسط لایه های سنگین مواد که در برابر حرکت مقاوم هستند جذب می شوند.

محفظه ژنراتور برای نوع خاصی از موتور برق یا یک مدل خاص مهندسی می شود تا اطمینان حاصل شود که عایق صوتی تا حد امکان در جذب محدوده صدای تولید شده ژنراتور تاثیر دارد.

 

ژنراتور سایلنت چیست؟

قبل از اینکه به سوال اصلی بپردازیم، بیایید ببفهمیم چه چیزی این دستگاه ها را اینقدر بلند می کند. اگر با ژنراتور آشنایی دارید، می دانید که در این وسیله کاربردی، یک قطعه موتور دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که در دستگاه انجام می شود.

یا صدای موتور در خودروهای سواری ممکن است چندان آزاردهنده نباشد اما اگر کاپوت خودرو را بلند کنید متوجه می شوید که داستان فرق می کند. در یک ژنراتور همان موتور ماشین را می بینیم اما بدون هیچ عایق و پوششی مانند کاپوت دور آن! البته، آزار دهنده به نظر می رسد.

حرکت مداوم پیستون در اثر احتراق به همراه حرکت نزدیک قطعات و اجزاء در هر موتوری باعث ایجاد صدا خواهد شد. هرچه یک موتور عایق بیشتری داشته باشد، صدای کمتری تولید می کند، اما تولید این نوع محصول امکان پذیر نخواهد بود.

علاوه بر این، بخش قابل توجهی از صدای موتور در خودرو به مجرای اگزوز منتقل شده و در انبار اگزوز خودرو خفه می شود. واضح است که چنین قطعاتی در موتور الکتریکی وجود ندارد و صدای احتراق موتور بدون هیچ مانع یا مستقیمی به گوش محیط می رسد.

انواع ژنراتور سایلنت و موتور برق بی صدا

چگونه صدای ژنراتورها کم می شود؟

حال سوال اینجاست که سازندگان چه راهکارها و روش هایی برای کاهش صدای ژنراتورها دارند؟ در اینجا چند راه حل وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد. قبل از پرداختن به این راهکارها باید توجه داشت که این راه حل ها توسط کاربران پیاده سازی نمی شوند و باید توسط سازنده در طول فرآیند طراحی و تولید انجام شوند.  در هنکام خرید دیزل ژنراتور حتما در رابطه با صدای ژنراتور از فروشنده اطلاعات بگیرید.

  • پوشاندن قسمت موتور با عایق صدا: هر چه محیط اطراف موتور بهتر باشد، صدای ژنراتور شما کمتر می شود.
  • تراز موتور: موتورهای احتراق داخلی معمولاً در زوایای خاصی تراز هستند و صدای کمتری تولید می کنند. این به دلیل نحوه تعامل نیروها است، به همین دلیل است که در زوایای خاص صدای کمتری در موتور مشاهده می کنیم.
  • کاهش قطعات متحرک و تثبیت قطعات: هرچه قطعات متحرک کوچکتر باشد و اصطلاح ژنراتور کمتر رایج باشد، دستگاه صدای کمتری تولید می کند.
  • انواع ژنراتور سایلنت و موتور برق بی صدا

انواع ژنراتور سایلنت

تفاوت اساسی بین ژنراتور نوع بی صدا و ژنراتور نوع باز در این است که پوشش عایق صدا در خارج از ژنراتور نصب شده است و صدا خفه کن در داخل آن تعبیه شده است که باعث کاهش صدای ژنراتور می شود. این نوع ژنراتور برای کاربردهایی که نیاز به سر و صدای کم دارند، مانند مدارس، بیمارستان ها و آپارتمان های آسانسور پیشرفته مناسب است.

بهترین فروشگاه دیزل ژنراتور

گروه صنعتی رحیمی با برخورداری از سال ها تجربه در زمینه خرید دیزل ژنراتور و ژنراتور سایلنت توانسته است خدمات متنوعی را در اختیار مشتریان بگذارد. این مجموعه موتور برق های باکیفیت و با قیمت مقرون به صرفه را در بازار به فروش می رساند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.