تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 بهمن 1401 - 5:30
کد خبر : 93609

ترکیه: ارسال تانک به اوکراین عاملی در جهت حل بحران نیست

ترکیه: ارسال تانک به اوکراین عاملی در جهت حل بحران نیست

رئیس جمهور ترکیه ارسال تانک به اوکراین توسط غربی ها را عاملی در راستای حل بحران اوکراین ندانست.

به گزارش تیتر داغ؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اظهار داشت که نمی‌توان گفت ارسال تانک به اوکراین عاملی در جهت حل بحران است.

بر اساس این گزارش، اردوغان در عین حال این اقدام را مخاطره آمیز و به سود تاجران سلاح دانست.

این در حالی است که «کونستانتین گافریلوف» مقام روسی پیش از این تاکید کرده بود که ارسال تانک و حتی جنگنده به اوکراین توسط غربی‌ها تغییری در خطوط درگیری ایجاد نخواهد کرد.

وی همچنین افزود که غرب با ارسال تانک به کی یف، به سطح جدیدی از رویارویی بین روسیه و ناتو منتقل می‌شود.

این مقام روسی در عین حال نسبت به واکنش سخت در صورت دستیابی کی یف به سلاح‌هایی که می‌تواند عمق روسیه را هدف قرار دهد، هشدار داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) هم مروز چهارشنبه در پیامی توییتری به اخبار منتشره در ارتباط با ارسال سلاح‌های دوربُرد برای اوکراین واکنش نشان داد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص نوشت: تسلیحات دور برد برای اوکراین نمی‌تواند موجب توقف روسیه شود. تحویل تسلیحات دوربرد به اوکراین توسط کشورهای غربی، اهداف نظامی روسیه در اوکراین را تغییر نخواهد داد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: روسیا الیوم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.