تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آبان 1398 - 10:46
کد خبر : 1681

دلیل کاهش قیمت طلا چیست؟

دلیل کاهش قیمت طلا چیست؟

دارین نیوسام تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که سطح حمایتی بعدی برای هر اونس طلا ۱۴۰۷ دلار خواهد بود.

به گزارش تیتر داغ؛ سهام‌های آسیایی علی‌رغم مذاکرات تجاری چین و آمریکا که به توافق دو طرف برای کاهش قیمت تعرفه‌ها انجامید، همچنان در طول شب تحت فشار بودند.

طبق گزارش رویترز، سهام‌های آسیای در طول شب تحت فشار بودندو داده‌های واردات، صادرات چین بهتر از حد انتظار بودند و پوند بریتانیا در ادامه اقدام‌های محتاطانه بانک مرکزی بریتانیا، با قیمت پایین‌تری معامله شد.

با این همه مشاورین کاخ سفید این توافق را تکذیب کردند و گفتند که هنوز در مورد حذف تعرفه‌ها توافقی وجود ندارد. در داد‌ه‌ها، در ماه اکتبر میزان واردات و صادرات چین کمتر از حد انتظار کاهش داشت و تا حدی اقتصاد چین را تسکین داد.

کاهش قیمت طلا

به گزارش بلومبرگ ، صاردات ۰٫۹ درصد کاهش یافت در صورتی که کاهش مورد انتظار جمعی ۳٫۹ درصد بود. واردات هم ۳٫۵ درصد کاهش داشت در صورتی که کاهش مورد انتظار جمعی ۵٫۴ درصد بود.

در بازار ارز شاخص نقطه‌ای دلار بلومبرگ دیروز و دیشب با قیمت بالاتری معامله شد و جفت پوند-بریتانیا/دلار-آمریکا دیروز پس از رویکرد محتاطانه بانک مرکزی بریتانیا، کاهش پیدا کرد.

در حالی که کمیته بانک مرکزی بریتانیا نرخ بهره را در ۰٫۷۵ درصد حفظ کرد، دو نفر از اعضا برای کاهش ۲۵bp رأی دادند و گفتند که برای بازگشت به نرخ تورم هدف گذاری شده، باید مشوق‌های بیشتری تزریق کرد. باقی اعضای کمیته بر این باور هستند که کاهش نااطمینانی از برگزیت، شرایط را تعدیل کرده است.

مؤسسه تحقیقاتی بارکلی دیدگاه خود را حفظ کرده و معتقد است بانک مرکزی بریتانیا نرخ بهره را تا ۲۰۲۰ ثابت نگاه می‌دارد و ریسک‌ها را به پایین‌دست منتقل می‌کند.

در اخبار انتخابات بریتانیا حزب محافظه‌کار و حزب کارگر معیارها و اقدام‌های جدیدی را همزمان با تقویت کمپین‌های تبلیغاتی خود اعلام کردند.

بوریس جانسون ویزاهای جدیدی برای برای ردیابی دکترها و پرستارها پس از برگزیت مطرح کرده است و جرمی کوربین پرده از تصمیمات جدیدی برای بهبود وضعیت زنان شامل طرحی برای کاهش اختلاف پرداختی‌ها بین زنان و مردان پرده برداشته است .

 

تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو در خصوص کاهش قیمت طلا در هفته جاری

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد کمتر از ۵۰ درصد سرمایه‌گذاران مین استریت امیدوار هستند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده با افزایش روبرو شود.

اکثر تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران مین استریت بر این باورند که فشار فروش در بازار طلا طی روزهای آینده کاهش نخواهد یافت و این مساله می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

فشار فروش موجب شد تا قیمت طلا در هفته ای که گذشت با کاهش قیمت ۳ درصدی روبرو شود، این یعنی بدترین عملکرد قیمت طلا در ۲ سال و نیم اخیر.

دارین نیوسام تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که سطح حمایتی بعدی برای هر اونس طلا ۱۴۰۷ دلار خواهد بود.

کاهش قیمت طلا

در نظرسنجی این هفته ۱۳ تحلیلگر ارشد وال استریت شرکت کردند که ۴ نفر معادل ۳۱ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد. ۸ نفر معادل ۶۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و یک نفر معادل ۸ درصد نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین نیز ۹۹۱ نفر شرکت کردند که ۴۸۲ نفر معادل ۴۹ درصد اعلام کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود، ۳۳۱ نفر معادل ۳۳ درصد نیز به افزایش قیمت طلا رای دادند و ۱۷۷ نفر معادل ۱۸ درصد نیز گفتند قیمت تغییر محسوسی نخواهد داشت.

قیمت طلای جهانی امروز ۱۸ ابان

به گزارش مارکت واچ؛ قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت ۳٫۲ درصدی همراه شد تا بیشترین کاهش در ۲ سال اخیر را ثبت کند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش چشمگیر شاخص سهام آمریکا، بهره اوراق قرضه و ارزش دلار آمریکا مهمترین عوامل کاهش قیمت طلا در روزهای گذشته به شمار می رود.

از سوی دیگر گمانه زنی ها درباره توافق تجاری موقت بین آمریکا و چین نیز موجب شد تا تقاضا برای طلا با کاهش مواجه شود.

جف رایت تحلیلگر ارشد موسسه GoldMining در این باره گفت: سرمایه گذاران بین المللی هنوز پیش بینی می کنند که قیمت جهانی طلا روندی نزولی داشته باشد.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به کمتر از ۱۴۵۹ دلار رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی

دلیل کاهش قیمت

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.