تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آذر 1401 - 13:15
کد خبر : 91013

زیباترین محوطه سازی ویلا مدرن

زیباترین محوطه سازی ویلا مدرن

اکثر معماران و البته مالکان، توجه بسیار زیادی به زیبایی ویلای خود دارند. همین عامل باعث شده تا حساسیت زیادی بر روی فاکتور های موثر در این زیبایی داشته باشند. محوطه ویلا را می‌توان یکی از مهمترین و شاخص ترین مولفه هایی در نظر گرفت که می‌تواند این زیبایی را به طرز چشمگیری نمایش دهد.

اکثر معماران و البته مالکان، توجه بسیار زیادی به زیبایی ویلای خود دارند. همین عامل باعث شده تا حساسیت زیادی بر روی فاکتور های موثر در این زیبایی داشته باشند. محوطه ویلا را می‌توان یکی از مهمترین و شاخص ترین مولفه هایی در نظر گرفت که می‌تواند این زیبایی را به طرز چشمگیری نمایش دهد. همین عامل باعث شده تا محوطه سازی ویلا اهمیت بسیار زیادی به خود بگیرد. به گونه ای که در طراحی ویلا مدرن، جزو مهم ترین و شاخص‌ترین فاکتورهایی است که معماران و طراحان و روی آن تمرکز می‌کنند. با این حال اکثر افراد،  از اهمیت آن غافل بوده و به‌خوبی اصول آن را نمی دانند. ما در این مقاله سعی داریم تا مرور کوتاهی بر روی آن داشته و جنبه های مختلف را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. لذا اگر شما تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید، حتماً ما را تا انتها همراهی فرمایید.

زیباترین محوطه سازی ویلا مدرن2

اهمیت محوطه سازی در طراحی ویلا مدرن

محوطه ویلا را می توان نخستین و بزرگ‌ترین بخشی دانست که در زمان ورود به یک ویلا با آن مواجه خواهید شد. لذا یقینا شکل و زیبایی آن ارتباط مستقیمی با تصور افراد نسبت به یک ویلا دارد. به گونه ای که هراندازه محوطه سازی آن به شیوه ای مناسب تر صورت گرفته باشد، یقیناً احساس بهتری را به افراد منتقل می کند. افزون بر این موارد محوطه ویلا به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن تلقی می‌شود که افراد برای برخورداری از هوای آزاد و گذراندن اوقات فراغت خود، زمانشان را در آن سپری می‌کنند. به همین جهت است که نامناسب بودن این بخش می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی احساسات افراد نسبت به یک ویلا داشته باشد. مازاد بر این، یک محوطه سازی سرسبز و دارای استخر می تواند میزان امکانات رفاهی ویلا را بیشتر کرده و به این ترتیب سکونت در آن را لذت بخش تر کند. بر همین مبنا اگر محوطه سازی ویلا به شیوه ای مناسب صورت نگیردژ یقیناً افراد نمی توانند ارتباط مناسبی با آن ویلا برقرار کنند. این موضوع همان چیزی است که می تواند تا حدود زیادی در تصمیم گیری های افراد موثر باشد. لذا توصیه می‌شود تا حتماً در زمان طراحی ویلای مدرن به این موضوع دقت کافی داشته باشید.

 

اصول مهم برای محوطه سازی ویلا

 

محوطه سازی ویلا دارای اصول و فاکتورهای مهمی است

که بایستی حتماً توسط افراد متخصص انجام شود. در غیر این صورت نمی‌توان نتایج موثر را به همراه داشته باشد. افزون بر این موارد بخش قابل توجهی از مالکان هم به خوبی با این موضوع آشنایی ندارند. این فاکتور باعث می‌شود تا در پروسه ساخت ویلا خود، دچار مشکلات گوناگونی شوند. ما در ادامه برخی از این اصول را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم تا بهتر دلیل این ادعا را درک کنید.

 

نحوه بکارگیری چمن و درخت

 

سرسبزی را می‌توان جزو مهم‌ترین عواملی دانست که در محوطه سازی ویلا به آن توجه می‌شود. اغلب مالکان تمایل دارند تا محوطه ویلا آنها سرسبز بوده و به اندازه نیاز در آن چمن و درختان مختلف به کار گرفته شود. با این حال باید عنوان کنیم که این موضوع خود اصول مختلفی دارد. اولین مورد به کارگیری درختان و گیاهان، متناسب با شرایط اقلیمی ویلا است. برای مثال کاشتن یک نخل در نواحی شمالی نمی تواند نتایج و البته منظره زیبایی را خلق کند. از طرفی دیگر استفاده از درخت های ریشه قوی همچون گردو در نزدیکی پی ریزی، موجب آسیب زدن به آن می شود. لذا نباید از درخت های ریشه قوی در این بخش ها استفاده کرد. مازاد بر این درختانی که دارای شاخ و برگ رونده و انبوه هستند، بایستی در قسمت های مرکزی محوطه استفاده شود. به کارگیری این درختان در نزدیکی حصارهای مشترک، باعث تجاوز به حریم سایر همسایه ها شده و از لحاظ قانونی مشکلات مختلفی را ایجاد می کند. نوع درختان هم بایستی متناسب با مدت حضور شما استفاده شود. برای مثال درختان و بوته هایی که نیازمند آبیاری مداوم هستند، برای افرادی که به صورت فصلی از ویلای خود استفاده می کنند، ابدا توصیه نمی شود؛ چراکه منجر به خشک شدن آن خواهد شد.

زیباترین محوطه سازی ویلا مدرن3

به کارگیری استخر

 

داشتن یک استخر در فضای باز را می توان جزو خواسته هایی دانست که اغلب مالکان تمایل دارند تا در طراحی ویلای مدرن آنها اعمال شود. با این حال باید عنوان کنیم که نوع استخر و البته محل به کارگیری آن، نیازمند دقت و توجه فراوانی است. عموما افراد سعی می‌کنند تا استخر ها را در قسمت پشتی محوطه و در کنار حصارها قرار دهند. این موضوع باعث می‌شود تا از اطراف، دید مشخصی بر روی آن نباشد. از طرفی دیگر بایستی به اندازه کافی در معرض آفتاب قرار بگیرد. از طرفی دیگر این روزها انواع مختلفی از استخر در بازار وجود دارد که نحوه پیاده سازی و البته فضای مورد نیاز برای آن ها متغیر است؛ لذا بایستی انتخاب و قرارگیری آن با دقت و وسواس بالایی انجام شود.

زیباترین محوطه سازی ویلا مدرن4

مسیر ورودی

 

مسیر ورودی را می توان یکی دیگر از بخش های مهمی دانست که بایستی در محوطه سازی ویلا به آن توجه کرد. در واقع بخش قابل توجهی از محوطه ویلا شما در اختیار مسیر ورودی خواهد بود که بایستی برای ورود خودرو و پاک کردن آن به شیوه ای ایده آل مهندسی شود. متاسفانه در اغلب حالات، عدم آگاهی متخصصان باعث می شود تا این قسمت لطمه زیادی را به طراحی فضای سبز وارد کند. با این حال می توان با قرار دادن این بخش در نزدیکی فضای سبز، نورپردازی مناسب و قرار دادن المان های مختلف، آن را به عنوان یکی از زیباترین بخش های محوطه تبدیل کرد. این موضوع خود تا حد زیادی به ذوق و سلیقه طراح شما بستگی دارد. به همین جهت است که توصیه می شود تا در این پروسه همواره از افراد متخصص و باتجربه کمک بگیرید.

 

سخن آخر

محوطه سازی ویلا را می توان جزو مراحل اساسی در پروسه طراحی ویلای مدرن دانست که تاثیر بسیار زیادی بر روی جلوه و زیبایی آن دارد. با این حال بخش قابل توجهی از مالکان اطلاعات لازم را ندارند. همین عامل باعث می‌شود تا ملزم به کمک گرفتن از تیم های متخصص باشند. ما در گروه تهران گاردن سعی کرده ایم تا بهترین و البته مناسب ترین ایده ها را برای محوطه سازی ویلا های مشتریان خود به کار گیریم؛ چنانچه شما هم تمایل دارید تا محوطه ویلای خود را در بهترین وجه ممکن تزیین کنید،  می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.