تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 11:32
کد خبر : 118613

مشخصات کلیدی سرورهای نسل دهم hp

مشخصات کلیدی سرورهای نسل دهم hp

  سرورهای نسل دهم همراه ویژگی‌های جدید و با هدف بهبود عملکرد، قابلیت اطمینان، امنیت و قابلیت نگهداری به بازار عرضه شده‌اند. ویژگی های برجسته سرورهای نسل دهم HP را می‌توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم: پشتیبانی از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون اینتل (Intel Xeon Scalable) توانایی پشتیبانی از حافظه DDR4 با فرکانس ۲۹۳۳ تا ۳۲۰۰ مگاهرتز

 

سرورهای نسل دهم همراه ویژگی‌های جدید و با هدف بهبود عملکرد، قابلیت اطمینان، امنیت و قابلیت نگهداری به بازار عرضه شده‌اند. ویژگی های برجسته سرورهای نسل دهم HP را می‌توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم:

پشتیبانی از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون اینتل (Intel Xeon Scalable)

  • توانایی پشتیبانی از حافظه DDR4 با فرکانس ۲۹۳۳ تا ۳۲۰۰ مگاهرتز
  • پشتیبانی از از اسلات‌های PCIe4.0 برای افزایش پهنای باند I/O
  • پشتیبانی از فناوری HPE iLO 5 با ویژگی‌های امنیتی پیشرفته مانند بوت
  • ارائه طیف وسیعی از گزینه‌های پیکربندی را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف کاربری
  • داشتن فرم فاکتورهای Tower، Rack و Blade

با این توصیف باید بگوییم که سرورهای نسل دهم HPE انتخابی عالی برای شرکت‌هایی هستند که به دنبال عملکرد، قابلیت اطمینان، امنیت و قابلیت نگهداری بالا در یک سرور هستند. در این مقاله مهم‌ترین ویژگی‌های سرورهای نسل دهم hp را بررسی می‌کنیم.

بررسی تفاوت های کلیدی بین سرورهای نسل دهم و نسل های قبلی HP

سرورهای نسل دهم HP در مقایسه با نسل‌های قبلی، پیشرفت‌ها و ویژگی‌های جدید مختلفی را ارائه می‌دهند که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند.

  • افزایش قابل توجه توان پردازشی

نسل دهم سرورهای اچ پی، از پردازنده‌های Intel Xeon Scalable نسل دوم پشتیبانی می‌کنند که هسته‌های پردازشی بیشتری را برای انجام محاسبات ارائه می‌کنند که در مقایسه با نسل قبل ۴۰ درصد افزایش داشته‌اند.

  • افزایش پهنای باند حافظه

پشتیبانی از حافظه DDR4 با فرکانس‌های مختلف مثل ۲۹۳۳ مگاهرتز به این معنا است که پردازنده، مدت زمان کمتری را برای دریافت اطلاعات از حافظه به انتظار می‌نشیند. همچنین، اسلات‌های PCIe 4.0 نیز نقش مهم و تاثیرگذاری در بهبود پهنای باند I/O و به ویژه در زمان ارسال و دریافت اطلاعات میان سرور و تجهیزاتی مثل استوریج‌ها دارند.

  • افزایش ظرفیت حافظه iLO5

افزایش ظرفیت حافظه iLO5 باعث شده روند انجام کارها سریع‌تر و ویژگی‌های امنیتی سرورها نیز بهبود پیدا کنند. این مسئله به ویژه برای کارشناسان شبکه که برخی از عملیات مدیریت سرور را از راه دور انجام می‌دهند، حائز اهمیت است.

به طور کلی، تفاوت‌های نسل دهم با نسل‌های قبل را باید در پشتیبانی از حافظه‌های با باس بالاتر، پشتیبانی از اسلات‌های کارآمدتر PCIe 4.0 به جای PCIe 3.0، ارتقا iLO از نسخه ۴ به نسخه ۵ و پشتیبانی بهتر از انواع مختلف RAID بر مبنای رابط‌های مختلف خلاصه کرد.

سرور dl380 g10؛ محبوب ترین سرور رکمونت HP

یک سرور رک‌مونت قدرتمند دو یونیتی و دو سوکتی و انتخاب عالی برای کسب‌وکارهایی است که به دنبال یک سرور قدرتمند، قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای برنامه‌های کاربردی مختلف مانند مجازی‌سازی، پایگاه داده، HPC و برنامه‌های کاربردی عمومی هستند. این سرور با پردازنده‌های Intel Xeon Scalable نسل دوم با حداکثر ۲۸ هسته در هر سوکت، حافظه DDR4 با سرعت ۲۹۳۳ مگاهرتز و اسلات‌های PCIe 4.0 به بازار عرضه شده است.

سروری که با پشتیبانی از طیف وسیعی از مکانیزم‌های ذخیره‌سازی مطمئن، از جمله RAID 6 SATA و SAS، قابلیت اطمینان و عملکرد سرور در زمینه ذخیره‌سازی را ارتقا می‌دهد. همچنین، این سرور با ویژگی‌های امنیتی پیشرفته مانند HPE iLO5 و HPE Cyber Intrusion Detection، امنیت را در سطوح مختلف ارتقا می‌دهد و به همین دلیل است که امکان استفاده از آن در طیف وسیعی از کاربردها وجود دارد. به طور خلاصه، ویژگی‌های کلیدی این سرور را باید در عملکرد بالا، قابلیت اطمینان بالا، قابلیت نگهداری آسان و مقرون به صرفه بودن خلاصه کرد. اگر قصد خرید محبوب‌ترین سرور dl380 نسل دهم hp را دارید، وارد لینک https://falnic.com/shop/p/hp-dl380-gen10-server شوید و خصوصیات محصول را مشاهده کنید.

 

مشخصات کلیدی سرورهای نسل دهم hp

انعطاف پذیری در انتخاب پیکربندی با DL580 G10

سرور HPE ProLiant DL580 Gen10 یک سرور چهار یونیتی است که توانایی پشتیبانی از چهار پردازنده مرکزی مقیاس پذیر Intel Xeon را دارد که باعث شده به سرور قدرتمند در انجام کارهای مختلف تبدیل شود. این سرور توانایی پشتیبانی تا ۶ ترابایت حافظه DDR4 با فرکانس ۲۹۳۳ را دارد و به کارشناسان شبکه اجازه می‌دهد از طیف گسترده‌ای از پیکربندی‌های همراه با سرور فوق استفاده کنید.

یکی از مزایای شاخص سرور فوق، پشتیبانی از حافظه‌های پایدار آپتین اینتل است که سرعت دسترسی به اطلاعات را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. پشتیبانی از حافظه‌های پایدار Intel Optane سری ۱۰۰ باعث می‌شود تا بتوانیم از حافظه‌های متراکم پر سرعت با ظرفیت بالا استفاده کنیم و به این شکل، روند رسیدگی به تراکنش‌های کاربری را به شکل قابل توجهی ارتقا دهیم.

مورد بعد در ارتباط با پشتیبانی از منابع تغذیه مختلف است. کارشناسان شبکه می‌توانند از منابع تغذیه مختلف، مثل HPE 800W Flex -48VDC Hot Plug Low Halogen Power همراه با سرور فوق استفاده کنند. همچنین، همانند دیگر سرورهای نسل دهم از ویژگی‌های امنیتی پیشرفته iLO 5 مثل قفل پیکربندی سرور، داشبورد امنیتی iLO و مشاور عملکرد حجم کاری پشتیبانی می‌کند. در نهایت HPE InfoSight یک ابزار تحلیلی ابرمحور نیز به کسب‌وکارها در پیش‌بینی مشکلات احتمالی این سرور کمک می‌کند تا dl580 gen10 به محصولی قدرتمند با کاربری‌های مختلف تبدیل شود.

 

مشخصات کلیدی سرورهای نسل دهم hp

سرور DL360 g10: انتخابی ایده‌آل برای مجازی‌سازی

سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 یک سرور رک یک یونیتی همه کاره است که برای طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی، از جمله مجازی‌سازی، میزبانی پایگاه داده، تجزیه و تحلیل و برنامه‌های کاربردی عمومی، مناسب است. این سرور با ترکیب عملکرد بالا، قابلیت اطمینان، امنیت و قابلیت نگهداری آسان، انتخابی عالی برای کسب‌وکارهایی است که به دنبال تعادل مناسب بین قیمت و عملکرد هستند. همچنین، انتخابی ایده‌آل برای مجازی‌سازی است.

این سرور به دلیل پشتیبانی از یکسری ویژگی‌های کلیدی مورد توجه شرکت‌ها قرار دارد. اولین مورد پشتیبانی از پردازنده‌های نسل دوم Intel Xeon Scalable است. به بیان دقیق‌تر، دو سوکت نصب شده روی سرور اجازه می‌دهند از دو پردازنده مقیاس‌پذیر زئون اینتل نسل دوم همراه با آن استفاده کنید. همچنین، امکان نصب ۳ ترابایت حافظه DDR4 یا ۶ ترابایت حافظه HPE Persistent از طریق ۲۴ اسلات نصب شده روی سرور وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص سرور فوق، پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از رسانه‌های ذخیره‌سازی است. به طوری که امکان استفاده از پیکربندی‌های مختلف به شرح زیر روی سرور وجود دارد:

  • ۴ عدد LFF SAS/SATA
  • ۸ عدد SFF SAS/SATA به اضافه دو عدد NVMe
  • ۱۰ عدد درایو SFF SAS/SATA
  • ۱۰ عدد درایو SFF SAS/SATA
  • ۱۰ عدد درایو SFF NVMe
  • یک درایو SFF یا یک Dual UFF rear drive که بسته به نوع سرور اختیاری است.

HPE ProLiant DL360 Gen10 یک سرور همه کاره و قدرتمند است که برای طیف وسیعی از نیازهای تجاری مناسب است. انعطاف‌پذیری آن در پیکربندی، قابلیت اطمینان بالا، امنیت چند لایه و قابلیت نگهداری آسان، سرور مذکور را به انتخابی عالی برای شرکت‌های مختلف تبدیل کرده است.

هنگامی که صحبت از بررسی قابلیت‌های سرورهای نسل دهم HP به میان می‌آید، پشتیبانی از پردازنده‌های قدرتمند Intel Xeon Scalable نسل دوم، حافظه DDR4 با سرعت بالا و اسلات‌های PCIe 4.0 را باید از برگ‌های برنده در این زمینه توصیف کنیم.

این سرورها اجازه می‌دهند از فناوری‌های موجود با قیمت مناسبی استفاده کنید و کارهای روزمره تجاری را به سهولت انجام دهید. همچنین، نباید از این نکته غافل شویم که امکان مدیریت سرورها با طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌ها مثل HPE Smart Storage Administrator، HPE Smart Array Controllers و HPE Intelligent Management و غیره به منظور عیب یابی سرور وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.