تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 14:19
کد خبر : 110799

گزارش تصویری نشست خبری حمایت از طرح‌های پژوهشی – سیاستی

گزارش تصویری نشست خبری حمایت از طرح‌های پژوهشی – سیاستی
استادان دانشگاهی، حوزوی و پژوهشگران حوزه سیاستگذاری و فرهنگ تا پایان بهمن 1402 فرصت خواهند داشت پیشنهادهای پژوهشی- سیاستی خود را در قالب طرح پژوهشی، گزارش سیاستی، رساله دکتری، و کتاب تألیفی در حوزه دولت و فرهنگ به دبیرخانه فراخوان ارسال نمایند.

تیتز داغ: نشست خبری حمایت از طرح‌های پژوهشی – سیاستی، صبح امروز سه شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲، با حضور قاسم زائری رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، محمد آقاسی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.

قاسم زائری رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

قاسم زائری، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، در این نشست خبری گفت: در دولت سیزدهم توجه به حوزه فرهنگ دوباره در دستور کار دولت قرار گرفت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان بازو و بدنه اصلی دولت، این مباحثه را احیا می‌کند تا شاهد باشیم که موضوع دولت و فرهنگ به بحث گذاشته می‌شود.

محمد آقاسی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمد آقاسی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست خبری گفت: اشکال بزرگی که در نظام دانشگاهی وجود دارد این است که علم برای علم شده است. در دانشگاه گویا جامعه و مسائل جامعه فراموش شده، مهم حل مسأله است.

بنا به این گزارش، طبق این فراخوان رساله‌های دکتری تا سقف ۵۰ میلیون تومان مورد حمایت قرار خواهند گرفت و به اساتید راهنما و مشاور نیز مشابه حق‌الزحمه دانشگاه‌ها پرداخت خواهد شد.  همچنین از پیشنهادهای اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بنابر آیین‌نامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در چارچوب طرح‌های پژوهشی کاربردی حمایت به عمل خواهد آمد.

محورهای اصلی فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی – سیاستی مرتبط با حوزه «دولت و فرهنگ» به این شرح است:

اندیشه فرهنگیدیدگاه‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون فرهنگدیدگاه‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون مدیریت فرهنگ و سیاستگذاری فرهنگینظریه فرهنگینظریه «حکمرانی نوین فرهنگی» جمهوری اسلامی «نظریه فرهنگی» جمهوری اسلامی- نگرش فلسفیگفتمان‌شناسی رابطه «دولت و فرهنگ» – نگرش جامعه‌شناختیگفتمان انقلاب اسلامی و مساله «اداره فرهنگ» سیاستگذاری فرهنگی در دولت سیزدهمالگوهای حمایت‌گری دولت در حوزه فرهنگتبیین ارتباط دولت با مراکز پژوهشی حوزه فرهنگدولت سیزدهم و «مردمی‌سازی فرهنگ» دولت سیزدهم و «اقتصاد فرهنگ» دولت سیزدهم و «اقتصاد سیاسی فرهنگ» آسیب‌شناسی مدیریت فرهنگآسیب‌شناسی نهادهای فرهنگی جمهوری اسلامیتحلیل و نقد نظام مجوزدهی در حوزه فرهنگتحلیل و آسیب‌شناسی نظام بودجه‌ریزی فرهنگی کشورآسیب‌شناسی رویکردهای تصدی‌گرانه، حمایتی و نظارتی فرهنگآینده‌پژوهی فرهنگیهوش مصنوعی و مساله «اداره فرهنگ» فناوری‌های جدید فرهنگیفضای سایبر و تغییرات فرهنگی ایران «رویای ایرانی» و تصویرپردازی فرهنگیروندهای آینده فرهنگی جهان.

این گزارش می افزاید، استادان دانشگاهی، حوزوی و پژوهشگران حوزه سیاستگذاری و فرهنگ تا پایان بهمن ۱۴۰۲ فرصت خواهند داشت پیشنهادهای پژوهشی- سیاستی خود را در قالب طرح پژوهشی، گزارش سیاستی، رساله دکتری، و کتاب تألیفی در حوزه دولت و فرهنگ به دبیرخانه فراخوان ارسال نمایند.

گفتنی است، دبیرخانه فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی- سیاستی مرتبط با حوزه «دولت و فرهنگ»، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نشانی تهران، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان دمشق، شماره ۹ واقع است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۱۹۱۸۸ یا نشانی الکترونیکی pazhoheshi@ricac.ac.ir تماس حاصل فرمایید.

عکس و خبر: کوروش جم

تصاویر نشست خبری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.