تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اسفند 1398 - 6:29
کد خبر : 8012

آماده‌باش ماشین‌آلات راهداری برای مقابله با سیل احتمالی

آماده‌باش ماشین‌آلات راهداری برای مقابله با سیل احتمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان گفت: طبق هشدار سازمان‌های ذی‌ربط، ماشین‌آلات و نیروهای راهداری برای مقابله با سیل احتمالی در استان آماده‌باش هستند.

به گزارش تیتر داغ؛طبق پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران‌های سیل‌آسا و آماده‌باش در ۱۷ استان، زنجان نیز تمهیدات لازم را در این خصوص اندیشیده و با وجود اینکه در استان بارش‌ها خیلی شدید نخواهد بود اما ماشین‌آلات راهداری در حال آماده‌باش است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این راهداری تا پایان ۱۶ فروردین در آماده‌باش است و ۲۵۴ دستگاه سبک و سنگین با ۴۰۰ نیروی راهداری در حدود ۳۰ راهدارخانه خدمات لازم را ارائه می‌دهند و برای فعالیت شیفت‌بندی شدند. همچنین مرکز مدیریت راه‌ها نیز با شماره‌های ۱۴۱ و ۱۸۱۶ آماده پاسخگویی ۲۴ ساعته در خصوص وضعیت راه‌ها است.

این مسئول به محدودیت‌های تردد برای جلوگیری از شیوع کرونا در استان اشاره کرد و افزود: کنترل ترددها در ورودی و خروجی شهرها توسط نیروی انتظامی و هلال‌احمر انجام می‌شود. جمعه گذشته محور تهم ــ چورزق برای جلوگیری از عزیمت مردم به مناطق گردشگری شیت و طارم مسدود شد، ولی برای اعمال محدودیت در نوروز هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان یادآور شد: جابه‌جایی محموله‌های ترافیکی با ابعاد و اوزان خاص از ۲۵ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز محدود شده اما فعالیت ناوگان باری برای حمل کالاهای اساسی از بنادر شش‌گانه باید انجام شود و شرکت‌های حمل و نقل در این راستا شیفت‌بندی شدند.

وی با اشاره به کاهش ساعت کاری ترمینال مسافربری زنجان، تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، سفر به استان‌های گیلان و قم که آمار بیشتری از مبتلایان را داشتند، متوقف شد و سایر سرویس‌ها از جمله به مقصد تهران کاهش یافته و اتوبوس‌ها با رعایت ملاحظات بهداشتی اعزام می‌شود.

علی‌اکبری در مورد اقدامات برای حفظ سلامت رانندگان، گفت: شرکت‌های حمل و نقل به طور مرتب ضدعفونی می‌شوند؛ علاوه‌ بر این تمدید کارت هوشمند رانندگان الکترونیکی شده و مواردی از جمله پروانه فعالیت شرکت‌های حمل و نقل، پروانه بهره‌برداری مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و کارت هوشمند رانندگان به طور خودکار تا اردیبهشت‌ماه تمدید شده و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

وی با اشاره به اینکه میز خدمت الکترونیکی نیز ایجاد شده و افراد و پیمانکاران می‌توانند به روش الکترونیکی درخواست‌های خود را ثبت‌ کنند، خاطرنشان کرد: تردد خودروها در محورهای مواصلاتی نیز کاهش یافته و از مردم درخواست داریم از سفرهای نوروزی بپرهیزند.

منبع؛ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.