تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 - 5:55
کد خبر : 35043

آمریکا بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری به اوکراین ارسال می‌کند

آمریکا بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری به اوکراین ارسال می‌کند

در ادامه سیاست‌های جنگ‌طلبانه و تلاش برای تداوم جنگ اوکراین، دولت آمریکا بزرگ‌ترین بسته تسلیحاتی خود را به ارزش یک میلیارد دلار برای ارتش اوکراین ارسال می‌کند.

به گزارش تیتر داغ؛ آمریکا قصد دارد تا بسته تسلیحاتی جدیدی به ارزش یک میلیارد دلار شامل موشک‌های پیشرفته و سامانه‌های پرتاب و سایر تسلیحات را به اوکراین ارسال کند.

رویترز به نقل از سه مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، گزارش داد که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا هنوز این بسته را به طور رسمی تأیید نکرده اما ارزش بسته تسلیحاتی مورد نظر یک میلیارد دلار اعلام شده و تسلیحاتی از جمله سامانه موشک توپخانه موسوم به HIMARS، موشک‌های زمین به هوا NASAMS و بیش از ۵۰ دستگاه نفربر زرهی را شامل می‌شود.

واشنگتن دوشنبه گذشته نیز از کمک نظامی جداگانه‌ای به ارزش حدود ۵۵۰ میلیون دلار برای اوکراین رونمایی کرد.

به نوشته رویترز، آمریکا تاکنون در مجموع ۱۶ سامانه موشک توپخانه HIMARS را به اوکراین ارسال کرده است؛ این سامانه موشکی دوربرد قادر است اهداف داخل قلمرو روسیه را از مسافت زیاد مورد هدف قرار دهد.

رویترز اعلام کرده که این بسته تسلیحاتی جدید احتمالاً تا دوشنبه هفته جاری به طور رسمی معرفی خواهد شد؛ در این صورت، مجموع کمک‌های امنیتی- نظامی واشنگتن به کی‌یف از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه)، به حدود ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع: رویترز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.