تاریخ انتشار : جمعه 14 خرداد 1400 - 3:49
کد خبر : 20670

فراخوان عمومی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین برای برگزاری تظاهرات «جمعه خشم»

فراخوان عمومی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین برای برگزاری تظاهرات «جمعه خشم»

کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین در واکنش به از سرگیری یورش‌ها به مسجد الاقصی و ادامه تجاوزات شهرک نشینان، برگزاری تظاهرات مردمی را خواستار شدند.

به گزارش تیتر داغ؛ کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین در واکنش به از سرگیری یورش‌ها به مسجد الاقصی و ادامه تجاوزات شهرک نشینان صهیونیست به این مکان مقدس، برگزاری تظاهرات مردمی و جمعه خشم در کرانه باختری رود اردن، شهر قدس، داخل اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸، برگزاری راهپیمایی‌ها در خطوط تماس مرزی و تشدید تنش‌ها علیه شهرک نشینان را خواستار شدند.

کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین در این فراخوان از همه ساکنان قدس، کرانه باختری رود اردن و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ خواست روز جمعه (فردا) را به «جمعه خشم و انقلاب» ضد دشمن صهیونیست و شهرک نشینان جنایتکار تبدیل کنند.

کمیته‌های مقاومت مردمی در بیانیه‌ای تاکید کردند: از سرگیری یورش‌ها به مسجد مبارک الاقصی، بی حرمتی مستمر و روزانه به این مکان مقدس و حملات و تجاوزات شهرک نشینان صهیونیست علیه ملت و مردم ما در هر نقطه از قدس، کرانه باختری رود اردن و داخل اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ ایجاب می‌کند که انتفاضه با تمام اشکال و ابزار‌ها و درگیری در تمام نقاط تماس مرزی با ارتش دشمن و شهرک نشینان جنایتکار صهیونیست تشدید شود.

کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین در ادامه تاکید کردند: این دشمن جنایتکار فقط زبان زور، انتفاضه، انقلاب، آتش، باروت و مقاومت به هر شکل ممکن را می‌فهمد.

جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین با عنوان عملیات «شمشیر قدس» که پس از تجاوزگری صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و هدف قرار دادن نمازگزاران در ۲۸ رمضان آغاز شد، پس از انتفاضه موشکی مقاومت و پرتاب بیش از ۴ هزار موشک به سوی مواضع نظامی، فرودگاه‌ها و شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه که نشان داد برد موشک‌های مقاومت سراسر اراضی اشغالی را در بر می‌گیرد، کابینه رژیم صهیونیستی را به اعلام آتش‌بس مجبور کرد.

همچنین به گفته ناصر ابوبکر، رئیس اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین رژیم اشغالگر در جریان تهاجم نظامی به نوار غزه ۳۳ نهاد رسانه‌ای و اطلاع رسانی را به طور کامل ویران و بیش از پنج موسسه دیگر را تخریب کرده است. رژیم اشغالگر همچنین خانه‌های ۵۰ روزنامه نگار را تخریب کرده است.

طبق گزارش وزارت بهداشت در نوار غزه، طی حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۵۴ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک کشته شدند و بیش از ۱۹۰۰ نفر دیگر در جریان درگیری‌های ۱۲ روزه زخمی شدند.

 

با وجود اعلام آتش بس و توقف حملات اما یورش شهرک نشینان به قدس و مسجدالاقصی ادامه دارد و در شرایط کنونی احتمال انفجار دوباره اوضاع وجود دارد.

پیش از این نظامیان رژیم صهیونیستی در یورش به مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن شماری از مردم و مبارزان فلسطینی را بازداشت کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.