تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 6:53
کد خبر : 97599

رئیس کمیته امور اسرا در جنبش انصارالله:

آمریکا در مسیر مذاکرات تبادل اسرای یمن مانع‌تراشی می‌کند

آمریکا در مسیر مذاکرات تبادل اسرای یمن مانع‌تراشی می‌کند
رئیس کمیته امور اسرا در جنبش انصارالله یمن، آمریکا را به سنگ اندازی در مسیر مذاکرات تبادل اسرا با دولت خودخوانده یمن متهم کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرا در جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که آمریکا در مسیر مذاکرات مربوط به تبادل اسرا با دولت خودخوانده یمن، سنگ اندازی می‌کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها طی دوره‌های گذشته، مانع تحقق صلح در یمن بوده و همواره در مسیر تمام مذاکرات مربوط به تبادل اسرا مانع تراشی می‌کنند.

المرتضی ادامه داد: دولت خودخوانده یمن نیز در مراحل گذشته این مذاکرات، مانع تراشی کرده بود و امیدواریم این اتفاق طی دوره جدید نیافتد.

وی اضافه کرد: مذاکرات آتی که قرار است نیمه مه جاری برگزار شود دربرگیرنده هزار و ۴۰۰ اسیر از هر دو طرف است. اگر بر سر افزایش این تعداد از اسرا توافق شود، ما از آن استقبال می‌کنیم.

عبدالقادر المرتضی پیشتر نیز تاکید کرده بود انصارالله، آماده تبادل همه اسرا با ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی است.

وی تصریح کرد که اعضای ائتلاف سعودی و مزدوران وابسته به آن، در تعیین اسرای یمنی که قرار است آزاد شوند، به صورت گزینشی و بر اساس وابستگی و منطقه جغرافیایی عمل کردند.

المرتضی با بیان اینکه یمن، آماده است تا تبادل فراگیر اسرا را انجام دهد، افزود: ما آمادگی برای مبادله همه اسیران را داریم، ولی طرف مقابل، آمادگی این کار را ندارد.

پیش از این نیز، «ابراهیم القانص» تحلیلگر یمنی در وبگاه یمن نیوز نوشت: با توجه به تأثیرگذاری عربستان سعودی بر جهان عرب، واشنگتن مایل است که همچنان ریاض را وابسته به خود، نگه دارد.

وی در ادامه نوشت: آنچه که بیش از همه منافع و نیت‌های شوم آمریکا را در منطقه خاورمیانه تأمین می‌کند این است که ریاض به خصومت با همسایگان خود ادامه دهد و به این ترتیب نفوذ آمریکا در منطقه حفظ شود.

منبع:ئ اسپوتنیک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.