تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 - 6:58
کد خبر : 97292

آمریکا مسئول دامن‌زدن به جنگ اوکراین است

آمریکا مسئول دامن‌زدن به جنگ اوکراین است

رئیس پارلمان کوبا با انتقاد از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه روسیه می‌گوید واشنگتن مسئول اصلی دامن‌زدن درگیری‌ها و جنگ در اوکراین است.

به گزارش تیتر داغ؛ «استبان لازو هرناندز»، رئیس مجمع ملی قدرت مردمی کوبا (پارلمان) اعلام کرد آمریکا با اینکه مسئول اصلی تداوم درگیری‌ها در اوکراین است، اما با فشار رسانه‌های روسیه را مسئول دامن‌زدن به جنگ معرفی می‌کند.

وی دراین‌باره گفت: رهبری و دولت آمریکا مسئول دامن‌زدن به درگیری‌ها و جنگ در اوکراین است و هم‌زمان از طریق فشار رسانه‌ای تلاش دارد روسیه را سرزنش کند.

هرناندز با بیان اینکه «ما به نمایندگی از پارلمان کوبا شدیدترین محکومیت تحریم‌های یک‌جانبه علیه روسیه را تکرار می‌کنیم.» افزود: ما با سیاست منزوی‌کردن روسیه از طریق کارزار رسانه‌ای قدرتمند باهدف تحریک نفرت علیه روسیه مخالفیم، ما به‌خوبی از نحوه عملکرد دولت ایالات متحده و مقصر واقعی این مشکل آگاه هستیم.

وی همچنین با اشاره به تلاش برخی کشورهای برای پیوستن به ناتو گفت: کوبا سیاست گسترش ناتو نزدیک‌شدن ناتو به مرزهای روسیه را محکوم می‌کنیم.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند پارسال، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.

منبع: تاس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.