تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1402 - 8:41
کد خبر : 96398

آمریکا: میزبانی از رئیس جمهور تایوان با اصل چین واحد تعارض ندارد

آمریکا: میزبانی از رئیس جمهور تایوان با اصل چین واحد تعارض ندارد

یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که توقف رئیس جمهور تایوان در خاک کشورش در مسیر گذر به آمریکای لاتین، با اصل چین واحد هیچ گونه تعارضی ندارد و مواضع چین در مخالفت با این سفر را اغراق آمیز دانست.

به گزارش تیتر داغ؛ یک مقام ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت که توقف رئیس جمهور تایوان در خاک آمریکا در مسیر گذر به آمریکای مرکزی، با پایبندی واشنگتن به اصل چین واحد هیچ گونه تعارضی ندارد.

این مقام ارشد دولت بایدن که با خبرگزاری رویترز مصاحبه می‌کرد، در ادامه افزود مواضع اغراق آمیز چین درباره توقف رئیس جمهور تایوان در خاک آمریکا هیچ توجیهی ندارد.

وی تصریح کرد: تلاش‌های پکن برای تغییر وضعیت در تایوان، ما را از تسهیل شرایط برای توقف هر رئیس جمهور تایوان در خاک آمریکا منع نمی‌کند.

این مقام ارشد آمریکا بدون اشاره به مواضع مداخله جویانه کشورش در زمینه پرونده تنگه تایوان، پکن را به تلاش برای حفظ کانال‌های ارتباطی فرا خواند.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که رئیس جمهور تایوان طی سخنانی قبل از سفر به آمریکا گفت که تایپه تسلیم هیچ گونه فشار خارجی نخواهد شد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که آمریکا به چین درباره هرگونه واکنش اغراق آمیز به توقف رئیس جمهور تایوان در خاک آمریکا در مسیر گذر به آمریکای مرکزی هشدار داده است.

قرار است که رئیس جمهور تایوان امروز چهارشنبه برای سفر به دو کشور گواتمالا و «بلیز» در آمریکای مرکزی از خاک نیویورک و لس آنجلس در آمریکا عبور کند.

منبع: الجزیره

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.