تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 - 9:54
کد خبر : 103098

سفیر روسیه در واشنگتن:

آمریکا نمی‌داند چطور بدون آبروریزی، خودش را از جنگ بیرون بکشد

آمریکا نمی‌داند چطور بدون آبروریزی، خودش را از جنگ بیرون بکشد

سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که واشنگتن در حال فرو رفتن در اعماق جنگ با روسیه است و انتظار دارد که جنگ اوکراین مدت زمانی طولانی ادامه پیدا کند.

به گزارش تیتر داغ؛ آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا با تاکید بر غرق شدن آمریکا در جنگ با روسیه، گفت که به نظر می‌رسد واشنگتن نمی‌داند چطور از این جنگ خونین خارج شود.

آنتونوف در واکنش به بسته نظامی جدیدی که آمریکا برای کی‌یف در نظر گرفته است، گفت: واشنگتن با سماجتی که می‌تواند آن را در جای دیگری خرج کند، عمیق‌تر و عمیق‌تر در جنگ با روسیه غرق می‌شود و به طور همزمان از اوکراینی‌ها به عنوان نیروی نیابتی استفاده و محموله‌های جدید سلاح و پول برای رژیم زلنسکی ارسال می‌کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد که دولت آمریکا نمی‌داند که چگونه خودش را از این جنگ خونین بیرون بکشد و در عین حال، آبرویش هم نرود. کاخ سفید به وضوح به کاهش سطح حمایت جامعه آمریکایی از چنین راهبردی، توجهی نمی‌کند. در عوض امیدوار است که جنگ مدت زمانی طولانی ادامه پیدا کند. نکته‌ای که از آن غفلت شده این است که محصولات مرگبار صنایع دفاعی آمریکا را تبهکاران کی‌یف علیه شهروندان صلح‌جو و تاسیسات غیر نظامی استفاده می‌کنند.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که واشنگتن نمی‌خواهد از اشتباهاتش درس بگیرد و همچنان به تامین کمک نظامی برای اوکراین ادامه می‌دهد هرچند چنین بی‌مسئولیتی همین حالا هم برای هر دو طرف جنگ و همچنین مردم آمریکا، بیش از حد هزینه داشته است.

وی تصریح کرد: تاکید می‌کنیم که شکست دادن نیروهای مسلح روسیه در میدان نبرد، امکان‌پذیر نیست. شکستن توان و استقامت سربازان روس که از خاک‌شان دفاع می‌کنند، شدنی نیست. تمام اهداف و مقاصد عملیات نظامی ویژه محقق خواهد شد.

آمریکا پیش‌تر بسته جدید کمک نظامی در قالب سلاح و تجهیزات به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به کی‌یف تخصیص داد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته است که این بسته به طور مشخص گلوله موشک‌انداز هیمارس، یدک‌کِش و سامانه موشکی ضدتانک جاولین، ۳۷ دستگاه تراکتور، گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ و ۱۰۵ میلیمتری، گلوله ۱۲۰ میلیمتری تانک، بیش از ۱۲ میلیون فقره سلاح سبک و نارنجک و نیز لوازم یدکی و جانبی را شامل می‌شود.

منبع: تاس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.