تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 مهر 1401 - 7:28
کد خبر : 37019

آمریکا کاهش تحریم های نفتی علیه ونزوئلا را بررسی می کند

آمریکا کاهش تحریم های نفتی علیه ونزوئلا را بررسی می کند

یک روزنامه آمریکایی مدعی شد که دولت جو بایدن کاهش تحریم هایی نفتی علیه ونزوئلا را در مقابل ازسرگیری مذاکرات کاراکاس با مخالفان بررسی می کند.

به گزارش تیتر داغ؛ روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی مدعی شد که آمریکا در حال بررسی لغو تحریم‌ها علیه ونزوئلا است تا این کشور بتواند صادرات نفت به بازارهای جهانی را از سر بگیرد.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه و طبق توافق پیشنهادی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برخی تحریم‌ها علیه ونزوئلا را در مقابل از سرگیری مذاکرات کاراکاس با مخالفان جهت زمینه سازی برای برگزاری انتخابات آزاد در سال ۲۰۲۴ کاهش می‌دهد.

طبق گزارش مذکور، مقامات آمریکایی تأکید کرده اند که این توافق هنوز نهایی نشده است و در صورت پایبند نبودن حکومت «نیکولاس مادورو» به از سرگیری مذاکرات با مخالفان، ممکن است منتفی شود.

بر اساس این توافق پیشنهادی، شرکت آمریکایی «شورون» و سایر شرکت‌های نفتی این کشور می‌توانند برای از سرگیری صادرات نفت ونزوئلا به بازارهای جهانی وارد عمل شوند، این در حالی است که قیمت حامل‌های انرژی در سراسر جهان روند صعودی را طی می‌کند.

ادعاهای روزنامه وال استریت ژورنال در حالی است که «آدریان واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به گزارش این روزنامه گفت که آمریکا اجرای تحریم‌ها علیه ونزوئلا را ادامه خواهد داد.

گفتنی است که شرکت نفت ونزوئلا از سال ۲۰۱۹ تا کنون تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است. ونزوئلا در حال حاضر روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کند و این عدد می‌تواند طی ماه‌های آینده افزایش یابد.

منبع: المیادین

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.