تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تیر 1399 - 10:26
کد خبر : 10298

آمریکا ۲ هزار نیرو در لهستان مستقر می‌کند

آمریکا ۲ هزار نیرو در لهستان مستقر می‌کند

به رغم هشدار‌های مسکو به آمریکا در خصوص استقرار نیروهای نظامی در نزدیکی مرز شرقی این کشور، واشنگتن ۲۰۰۰ نیرو به لهستان اعزام می‌کند.

به گزارش تیتر داغ؛ روزنامه لهستانی «دژینیک گازتا پراونا» در شماره امروز خود از اعزام دو هزار سرباز آمریکایی به پایگاه‌های این کشور در لهستان خبر داد؛ دو برابر رقمی که پیش از این اعلام شده بود.

این روزنامه با اشاره به گفت‌وگو‌های نظامی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با آندژی دودا، همتای لهستانی اش در کاخ سفید که قرار است فردا چهارشنبه برگزار شود، نوشت: علاوه بر اعزام دو هزار سرباز آمریکایی به لهستان، نیروی هوایی آمریکا ۳۰ فروند جت جنگی اف-۱۶ نیز از آلمان به لهستان ارسال می‌کند. همچنین، ارتش لهستان قرار است ۵ فروند هواپیمای دسته دوم سی-۱۳۰ دریافت کند.

گفته می‌شود تعدادی از جت‌های اف-۱۶ از پایگاه هوایی اسپانگدالم آلمان – جایی که در حال حاضر ۲۸ جنگنده اف-۱۶ در آن مستقر هستند- به لهستان اعزام می‌شوند.

قرار است در دیدار سران دو کشور آمریکا و لهستان در خصوص آموزش نیرو‌های لهستانی و خرید تجهیزات جنگی نیز گفت‌وگو شود. لهستان به دنبال خرید بالگرد‌های جنگی از آمریکاست، اما وضعیت این توافق هنوز نامشخص است.

پیشتر، روزنامه واشنگتن پست با استناد به گفته‌های منابع ناشناس نوشت مقامات وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی هزینه‌های خروج همه یا بخشی از ۳۵۰۰۰ نیروی آمریکایی حاضر در آلمان هستند تا این نیرو‌ها را یا به آمریکا بازگردانند و یا در لهستان مستقر کنند.

آمریکا در حالی قصد دارد شمار نیرو‌های خود در لهستان را افزایش دهد که ماه پیش مسکو در خصوص کاهش نیرو‌های آمریکایی در آلمان و انتقال آن‌ها به نزدیک مرز شرقی روسیه و تشدید تنش‌های این کشور با ناتو هشدار داده بود.

منبع: جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.