تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 11:39
کد خبر : 110025

مطالعات نشان می دهد؛

احتمال افزایش اختلالات تغذیه ای در نوجوانان مبتلا به صرع

احتمال افزایش اختلالات تغذیه ای در نوجوانان مبتلا به صرع

یک مطالعه جدید نشان می دهد که نوجوانان مبتلا به صرع بیشتر از آنهایی که دچار بیماری مغزی نیستند، در معرض اختلال خوردن قرار دارند.

به گزارش تیتر داغ؛ محققان دریافتند حدود ۸.۴ درصد از کودکان ۱۰ تا ۱۹ ساله تحت درمان در کلینیک صرع در بوستون، اختلالات خوردن داشتند که سه برابر میانگین ملی ۲.۷ درصد از نوجوانان مبتلا به اختلال خوردن است.

دکتر «ایتالی توکاتلی لاتزر»، محقق ارشد این مطالعه و متخصص صرع در بیمارستان کودکان بوستون، گفت: «نوجوانان مبتلا به صرع ممکن است احساس از دست دادن کنترل خود را داشته باشند، زیرا نمی‌دانند چه زمانی تشنج خواهند داشت.»

توکاتلی لاتزر در بیانیه خبری بیمارستان افزود: «در افرادی که استعداد بیولوژیکی یا روانی ابتلاء به اختلالات خوردن دارند این شرایط یکی از راه‌هایی است که صرع ممکن است منجر به اختلالات خوردن شود.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به ۱۷۴۰ نوجوانی را که حداقل یک بار در مرکز صرع کودکان بوستون برای هر گونه بیماری مرتبط با تشنج بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ تحت درمان قرار گرفتند، تجزیه و تحلیل کردند. هیچ یک از نوجوانان دارای ناتوانی ذهنی یا اوتیسم نبودند.

از میان این کودکان، ۱۴۶ کودک مبتلا به اختلال خوردن تشخیص داده شدند.

در طول دوره ۱۰ ساله، تعداد نوجوانانی که در مرکز تحت درمان و دارای اختلالات خوردن بودند، سالانه افزایش یافت و از ۱۲ نفر در سال ۲۰۱۳ به ۲۲ نفر در سال ۲۰۲۲ رسید.

بی اشتهایی در میان نوجوانان مبتلا به صرع و اختلالات تغذیه‌ای شایع‌تر از پرخوری عصبی بود.

محققان دریافتند که نوجوانان مبتلا به صرع اگر BMI پایین‌تری داشته باشند یا از نوع خاصی از تشنج به نام تشنج‌های غیرصرعی روان‌زا رنج ببرند، بیشتر در معرض ابتلاء به اختلالات غذایی هستند.

همچنین احتمال بیشتری داشت که افسردگی، اضطراب، افکار خودکشی یا سابقه سو استفاده جنسی داشته باشند.

نتایج نشان می‌دهد، نوجوانان مبتلا به اختلالات خوردن در سنین پایین‌تر از نوجوانانی که اختلال خوردن ندارند، دچار تشنج شدند.

توکاتلی لاتزر گفت: «متخصصان بهداشت در کلینیک‌های صرع باید از خطر بالای اختلالات خوردن در نوجوانانی که درمان می‌کنند آگاه باشند. کسانی که اختلالات خوردن دارند باید برای درمان این اختلال معرفی شوند.»

منبع: مدیسن نت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.