تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 - 4:53
کد خبر : 92542

احتمال وقوع شورشی شبیه ۶ ژانویه وجود دارد

احتمال وقوع شورشی شبیه ۶ ژانویه وجود دارد

رئیس پلیس کنگره آمریکا هشدار داد که با وضعیت دوقطبی موجود در جامعه آمریکا، احتمال وقوع شورشی شبیه ۶ ژانویه ۲۰۲۱ وجود دارد.

به گزارش تیتر داغ؛ «تام مَنگِر»، رئیس پلیس کنگره آمریکا با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد که با توجه به وضعیت کنونی جامعه آمریکا، دولت و پلیس این کشور باید خود را برای شورشی جدید شبیه آنچه در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ رخ داد، آماده کنند.

وی دراین‌باره گفت: با وضعیت دوقطبی ملت ما، حمله و شورشی علیه ساختمان کنگره، مانند ۶ژانویه ۲۰۲۱ وجود دارد. اگر اتفاق غیرقابل‌تصوری رخ دهد، ما باید آماده باشیم.

منگر با این حال تأکید کرد در دو سال گذشته پس از حمله ۶ ژانویه پلیس کنگره بیش از ۱۰۰ پیشرفت چشمگیر در حوزه امنیتی داشته است؛ پیشرفت‌هایی از جمله اکنون برنامه‌ریزی برای تظاهرات و وقایع و رویدادهای مهم نیاز به آماده‌سازی برای «طرح‌های دقیق اقدام حوادث» دارند و همچنین پلیس کنگره مشارکت قوی و محکمی با ده‌ها سازمان و نهاد دولتی و مجری قانون در درون و اطراف محوطه واشنگتن ایجاد کرده است.

به گفته رئیس پلیس کنگره آمریکا «(پس از حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره) کنگره قانونی را تصویب کرده که اطمینان حاصل کند که رئیس پلیس کنگره می‌تواند به صورت یکجانبه وضعیت اضطراری اعلام کند و خواستار کمک گارد ملی شود».

در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، با هدف جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، به ساختمان کنگره حمله کردند و در این شورش دست‌کم ۵ نفر در درگیری با نیروهای پلیس کشته شدند.

دونالد ترامپ اعتقاد داشت که جو بایدن، رقیب دموکراتش، با تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز اعلام شد.

حمله و شورش ۶ ژانویه، بزرگترین حمله به ساختمان کنگره آمریکا از زمان اقدام ارتش انگلیس به سوزاندن این ساختمان و مکان‌های دیگر در «جنگ ۱۸۱۲» است.

این حادثه منجر به دومین استیضاح ترامپ توسط مجلس نمایندگان آمریکا شد که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌ها بود؛ دوکرات‌ها رئیس‌جمهور وقت (ترامپ) را متهم به تحریک هوادارانش کردند.  شورش ۶ ژانویه، همچنین تحقیقات پی‌درپی کنگره و صدور صدها پیگرد قانونی را برای کسانی در پی داشت که متهم به مشارکت در این شورش شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.