تاریخ انتشار : یکشنبه 27 شهریور 1401 - 20:09
کد خبر : 36537

اختراع درخشان کننده فلورسنتی توسط امیروهاب وهاب زاده

اختراع درخشان کننده فلورسنتی توسط امیروهاب وهاب زاده

درخشان کننده های فلورسنتی به ترکیبات بی رنگی گفته می شود که به آسانی می توانند اشعه های ماورا بنفش را جذب کنند. این درخشان کننده ها پس از جذب اشعه ماورا بنفش تغییر رنگ می دهند. با این تفاسیر نور های دیگری با طیف های رنگی متفاوت تولید می نمایند که تاثیر قابل توجهی

درخشان کننده های فلورسنتی به ترکیبات بی رنگی گفته می شود که به آسانی می توانند اشعه های ماورا بنفش را جذب کنند. این درخشان کننده ها پس از جذب اشعه ماورا بنفش تغییر رنگ می دهند.

با این تفاسیر نور های دیگری با طیف های رنگی متفاوت تولید می نمایند که تاثیر قابل توجهی بر روی سفیدی محصولات مختلف خواهند داشت. به همین دلیل امروزه درخشان کننده های فلورسنتی کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند. قیمت درخشان کننده های فلورسنتی خارجی زیاد است. این در حالی است که در حال حاضر با همت و تلاش مخترعان ایرانی، این محصول در داخل ایران نیز تولید می شود و با نمونه های اروپایی آن برابری می نماید.

تیم تحقیقاتی شرکت دانش بنیان الوان ثابت به سرپرستی مهندس وهاب زاده و با ساعت ها تلاش و کوشش، درخشان کننده های فلورسنتی را تولید و به ثبت رسانده اند . این محصول در صنایع نساجی ، شوینده و کاغذ کاربرد زیادی دارد .

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.