تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400 - 7:33
کد خبر : 25337

اختلاف نظر بین بنت و لاپید بر سر کنسولگری آمریکا در قدس

اختلاف نظر بین بنت و لاپید بر سر کنسولگری آمریکا در قدس

روزنامه عبری اسرائیل هیوم در مطلبی از اختلافات بین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه او بر سر گشایش کنسولگری آمریکا در قدس خبر داد.

به گزارش تیتر داغ: امروز (یکشنبه) یک روزنامه عبری زبان، اختلافات بین نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، وزیر امور خارجه او را درباره افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس فاش کرد.

روزنامه عبری، اسرائیل هیوم، در گزارشی نوشت که این اختلافات به دنبال گفتگوی لاپید با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود در مورد بازگشایی مجدد کنسولگری آمریکا در قدس به بهانه ارائه خدمات به فلسطینی‌ها، صورت گرفته است.

این روزنامه به نقل از یک منبع سیاسی صهیونیستی اعلام کرد که لاپید در اولین گفتگوی تلفنی با بلینکن پس از تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی متعهد شد که هرچه سریعتر نسبت به بازگشایی این کنسولگری اقدام نماید و به بلینکن گفت «به دلیل ساختار حساس کابینه، بهتر است آن را پس از تصویب بودجه در کنست در ماه آینده و اطمینان از ثبات کابینه، بازگشایی کنید».

اما حدود یک ماه پس از آن تماس و تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، تماس‌هایی بین مشاوران بنت و دولت آمریکا در این مورد آغاز شد و برای دولت بایدن روشن شد که نفتالی بنت در اصل مخالف افتتاح کنسولگری آمریکا حتی پس از تصویب بودجه در کنست است.

به گفته همان منبع سیاسی، دولت آمریکا از مواضع بنت و لاپید بسیار شگفت زده شد و از تناقض در مواضع رژیم صهیونیستی ابراز ناامیدی کرد.

این منبع سیاسی یکی از دلایلی که باعث شد بلینکن هفته گذشته در ملاقات با لاپید در واشنگتن درباره بازگشایی سفارت این کشور در قدس اشغالی صحبت کند، آگاهی از مواضع رژیم صهیونیستی در قبال این اقدام عنوان کرد.

به گفته این منبع، لاپید ادعا می‌کند که با افتتاح دائمی کنسولگری مخالف است، اما او نمی‌داند که اگر با دولت آمریکا به توافق نرسند، آمریکا به صورت یکطرفه اقدام به گشایش کنسولگری خود خواهد کرد.

روز چهارشنبه بلینکن بعد از نشستی با همتایان صهیونیستی و اماراتی خود اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد کنسولگری‌اش در قدس را در راستای تلاش‌ها برای تعمیق روابط با فلسطینی‌ها افتتاح کند.

اما لاپید با این اقدام مخالفت کرد و آن را باعث نابودی رژیم صهیونیستی دانست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.