تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1398 - 10:13
کد خبر : 2206

ارزش صادرات غیرنفتی در ۷ ماهه چه قدر است؟

ارزش صادرات غیرنفتی در ۷ ماهه چه قدر است؟

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دلیل کاهش ارز صادرات غیرنفتی در ۷ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ارزش پایه صادراتی است.

به گزارش تیتر داغ؛ حمید زادبوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت صادرات ۷ ماهه امسال و دلیل کاهش صادرات غیرنفتی گفت: اگرچه صادرات غیرنفتی در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی ۱۱.۳ درصد کاهش یافته است اما به لحاظ وزنی ۱۷ درصد افزایش  داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره دلیل کاهش ارزشی صادرات در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل  بیان داشت: این کاهش ارزش ناشی از کاهش قیمت پایه صادراتی است.

وی افزود: اگر میزان صادرات  ۷ ماهه امسال را با قیمت پایه صادراتی سال قبل محاسبه کنیم قطعا ارزش صادرات غیر نفتی ما بیشتر از  سال گذشته خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: لذا با توجه به افزایش ۱۷ درصدی صادرات غیرنفتی قطعا صادرات غیرنفتی ما در ۷ ماهه ابتدای امسال  در صورتی که با رقم پایه‌های صادراتی سال گذشته محاسبه شود، نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

زادبوم با اشاره به مشکلات بین‌المللی ناشی از تحریم‌های یکجانبه آمریکا بیان داشت: در شرایط سخت کنونی نه تنها صادرات را حفظ کرده‌ایم بلکه به لحاظ ارزشی افزایش صادرات داشته‌ایم و آمار و ارقام منتشر شده از صادرات غیرنفتی حاکی از آن است که صادرات کشور مسیر قابل قبولی را طی کرده است.

به گزارش فارس براساس آمار رسمی گمرک در هفت ماهه ۱۳۸۹ ارزش مجموع صادرات غیرنفتی کشور به ۲۴.۴ میلیارد دلار رسیده و در مقابل ۲۵.۲ میلیارد دلار کالا وارد کشور شده است.

در این بازه زمانی  ارزش واردات و صادرات کالایی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با کاهش ۵ درصد و ۱۱ درصد همراه بوده است اما به لحاظ وزنی هر کدام به ترتیب رشد ۳.۱ درصدی و ۱۷.۱ درصدی را داشته است.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.