تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 5:36
کد خبر : 12461

اعضای باقیمانده برجام برای مقابله باقانون شکنی آمریکا اجماع دارند

اعضای باقیمانده برجام برای مقابله باقانون شکنی آمریکا اجماع دارند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: اعضای باقیمانده در برجام برای مقابله با قانون شکنی آمریکا اجماع دارند.

به گزارش تیتر داغ؛ سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام به وین سفر کرده است، در گفتگویی گفت: نشست کمیسیون برجام در شرایط خاص ناشی از تحولات در شورای امنیت پیرامون برجام و اقدام غیر موجه و غیر قانونی آمریکا برگزار شد، از این رو محور اصلی مباحث کمیسیون، بر ضرورت یکپارچگی و انسجام علیه اقدام آمریکا متمرکز بود.

وی افزود: با روسای هیئت‌های نمایندگی روسیه و چین و مدیران سیاسی سه کشور اروپایی و نماینده اتحادیه اروپا در خصوص گام‌های آتی و راهکارهای حفظ و تداوم برجام، به گونه‌ای که منافع کشورمان را تامین کند، گفتگوهای صریح و سازنده‌ای داشتیم.

معاون سیاسی وزیر خارجه اظهار داشت: اعضای کمیسیون بر مواضع اصولی خود در جریان بررسی قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که با شکست مفتضحانه آمریکا همراه بود، تاکید داشتند.

عراقچی ادامه داد: کشورهای عضو برجام به‌طور متفق القول بر این عقیده بودند که آمریکا از هشت می ۲۰۱۸ مشارکت خود در برجام را متوقف کرده و دیگر عضو این توافق محسوب نمی‌شود و لذا، نمی‌تواند از حقوق تصریح شده در برجام از جمله با هدف برگشت تحریم‌ها، استفاده کند.

وی تاکید کرد: ضرورت حفظ برجام و انجام اقدامات لازم در این راستا از جمله از طریق اجرای کامل و موثر تعهدات تمامی طرف‌ها، مورد تاکید همه اعضاء است.

این دیپلمات ایرانی اضافه کرد: تنها راه اصولی حفظ برجام، بهره مندی ایران از منافع این توافق در حوزه رفع تحریم‌هاست که صرفاً از طریق اتخاذ گام‌های عملی و ملموس اعضای برجام، محقق می‌شود.

عراقچی تصریح کرد: کاهش تعهدات برجامی ایران نیز درواقع، واکنشی به عدم اجرای تعهدات طرف مقابل است.

وی گفت: تمامی اعضا از بیانیه مشترک ایران و آژانس که به دنبال سفر اخیر مدیرکل آژانس به کشورمان صادر شد، استقبال و از ابتکار ایران در این جهت نیز قدردانی کردند.

نبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.