تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 11:01
کد خبر : 111082

افزایش دما مصرف گاز را بالا برد!

افزایش دما مصرف گاز را بالا برد!

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: در سال جاری با توجه به افزایش ۳ درجه ای دما انتظار میرفت شاهد کاهش مصرف گاز باشیم در حالیکه اینگونه نبوده است.

به گزارش تیتر داغ؛ سعید عقلی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با اشاره به مصرف بالای گاز در سال جاری با وجود افزایش سه درجه‌ای دما اظهار داشت: مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده به ۵۵۰ میلیون متر مکعب رسیده است که با توجه به افزایش سه درجه‌ای دما که در سال جاری داریم مصرف گاز باید تغییر چشمگیری داشته باشد در حالی که این گونه نیست.

وی ادامه داد: البته تنها عامل این افزایش مصرف نیست زیرا بخش تجاری و غیر عمده هم سهم قابل توجهی در این بخش دارند. متأسفانه شاهدیم که در بخش تجاری از سیستم‌های گرمایشی برای فضاهای خالی استفاده می‌شود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با اشاره به اعمال تشویق از ۱۵ آذر تا پایان فصل سر سال خاطر نشان کرد: تشویق‌های ویژه ای در نظر گرفتیم که از ۱۵ آذر تا پایان فصل سرد اجرایی می‌شود. این تشویقی‌ها مضاف بر اینکه پلکان اول تا سوم در نظر گرفته شده است پلکان‌های چهارم تا هشتم نیز با کاهش ۱۰ تا ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته جدا از اینکه یارانه مناسبی به آنها تخصیص داده می‌شود و قبوض مجانی دریافت می‌کنند پاداش‌های ویژه ای وجود دارد که قصد داریم آن را نقدی پرداخت کنیم و در صورتی که مشکل قانونی آن برطرف شود اعمال می‌شود.

عقلی اضافه کرد: همچنین تدابیر ویژه ای برای بخش تجاری در نظر گرفتیم مانند بخش خانگی که بالاتر از الگوی مصرف داشته باشند به زودی عملیاتی می‌شود، با تدابیر ویژه در بخش تجاری مصارف غیر مجاز مانند گرم کردن فضاهای باز که از قشر مرفه جامعه هستند قبوض توجهی هستند دریافت می‌کنند.

وی در رابطه با قطعی گاز ویلاهای خالی از سکنه خاطر نشان کرد: ویلاهای خالی از سکنه ویلاهای هستند که آخر هفته‌ها برای تفریح به ویلای خود می‌روند و در این مدت باید سیستم گرمایشی به خصوص بخاری‌ها خاموش باشند زیرا در هیچ کجای جهان گاز برای فضای خالی استفاده نمی‌شود. برای شناسایی این خانه‌ها زمانی که کنتور گاز مصرف را نشان می‌دهد و کنتور آب بدون مصرف است نشانگر خالی بودن آن ویلا است و حتی با مراجعه فیزیکی این امر قابل شناسایی و انجام است.

وی در خاتمه اضافه کرد: در ۹ ماهه سال جاری گاز تحویلی به صنایع ۶ درصد و به نیروگاه‌ها ۱۳ درصد فزایش داشته است. همچنین در حال حاضر ۶۰ درصد از نیروگاه‌ها از سوخت گاز استفاده می‌کنند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.