تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 - 6:32
کد خبر : 31753

افزایش قیمت ها لوازم خانگی را نیز بی نصیب نگذاشت

افزایش قیمت ها لوازم خانگی را نیز بی نصیب نگذاشت

چند روزی است که پس از قطعی شدن واریز یارانه های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار خبرها حکایت از افزایش ناگهانی اقلام خوراکی حتی تا ۱۰ برابر قیمت پیش از این دارد. در این بین بسیاری از بازارها نیز تحت تاثیر این امر قرار گرفته و افزایش قیمت را تجربه کرده

چند روزی است که پس از قطعی شدن واریز یارانه های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار خبرها حکایت از افزایش ناگهانی اقلام خوراکی حتی تا ۱۰ برابر قیمت پیش از این دارد. در این بین بسیاری از بازارها نیز تحت تاثیر این امر قرار گرفته و افزایش قیمت را تجربه کرده اند. یکی از تاثیر گذارترین بازارهایی که طی چند روز گذشته افزایش قیمت ۱۰ الی ۳۰ درصدی را در بسیاری از اقلام تجربه کرده است بازار لوازم خانگی است.

افزایش قیمت دلار و تاثیر آن بر افزایش قیمت ها

یکی از جمله تاثیر گذارترین مواردی که افزایش و عدم ثبات آن تاثیر مستقیمی بر روی قیمت کالاها و اجناس داخلی دارد دلار است. طی چندین روز گذشته شاهد بی ثباتی مجددی در بخش کنترل نرخ ارز بوده ایم به حدی که دلار طی این روزها برای چندمین بار وارد کانال ۳۰ هزار تومانی شده است و همین امر سبب شده است تا قیمت کالاها افزایش قیمت چندین برابری را تجربه کنند.

 

حذف ارز دولتی دومین عامل تاثیر گذار بر افزایش قیمت ها

یکی دیگر از جمله دلایلی که تاثیر مستقیمی بر روی افزایش قیمت کالاهای مختلف به خصوص لوازم خانگی داشته است حذف ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی از بسیاری از اقلام علی الخصوص اقلام خوراکی و مواد اولیه مربوط به آنها بوده است. همین امر سبب شده است تا بسیاری از تولید کنندگان اقلام خوراکی اجناس خود را با قیمت های جدیدی که از سوی دولت نیز تایید شده است روانه بازار کنند.

 

یارانه ۳۰۰ هزارتومانی پاسخگوی افزایش قیمت ها خواهد بود؟

یکی از سوالاتی که این روزها ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده است این است که آیا پرداخت یارانه تجمیعی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به اقشار مختلف جامعه آیا پاسخگوی این حجم از افزایش همه جانبه قیمت اقلام خوراکی خواهد بود یا خیر؟

پاسخ به این سوال فعلا کار دشواری است زیرا هنوز قیمت بسیاری از کالاهای موجود در بازار بروز نشده و یا خرید آنها رویه سابق خود را پیدا نکرده است. با این اوصاف پیش بینی می شود که این یارانه پرداختی همچون یارانه ۴۵ هزارتومانی که طی سالهای گذشته پرداخت می شده است در ابتدای راه مرهمی بر افزایش قیمت های تحمیل شده به خانوارها به حساب آمده و در ادامه عملا کار به جایی نبرد!

افزایش قیمت ها لوازم خانگی را نیز بی نصیب نگذاشت

چه لوازم خانگی اخیرا گران شد؟

در میان کلیه برندهای تولید لوازم خانگی موجود در ایران بوش بیش از سایرین افزایش قیمت را تجربه کرده است و در این بین جارو برقی بوش رکورد دار بیشترین میزان افزایش قیمت بوده است. باتوجه به اینکه بوش یکی از خوشنام ترین برندهای تولید لوازم خانگی در ایران و جهان به شمار می رود این گرانی مطمئنا در تمایل بسیاری از افرادی که به تازگی قصد خرید جاروبرقی را دارند تاثیر منفی خود را خواهد داشت همچنین بسیاری از افرادی که سالها قبل جاروبرقی بوشی را خریداری کرده اند و اکنون مایلند تا آنرا با مدل جدیدتری معاوضه کنند مطمئنا از این اقدام خود صرف نظر کرده و ترجیح میدهند تا با استفاده از خدمات تعمیر جاروبرقی بوش مجددا از وسیله خود برای سالهای آتی نیز استفاده کنند تا در هزینه های مازاد و قابل جایگزینی خود صرفه جویی کرده باشند.

برای تعمیر لوازم خانگی خود به کجا مراجعه کنیم؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید بجای خرید وسایل و لوازم خانگی جدید نسبت به تعمیر این وسایل بپردازید و به دنبال مرکز تعمیر لوازم خانگی مطمئن و معتبر هستید به شما کاراباما را پیشنهاد میدهیم. این مرکز با در اختیار داشتن کادری مجرب در زمینه تعمیر لوازم خانگی قادر است تا کلیه لوازم خانگی شما را در برندهای مختلف را در محل و با گارانتی تعمیر نماید. در صورت تمایل میتوانید همینک به آدرس سایت این مجموعه به آدرس  https://karabama.com/  مراجعه نموده و پس از تماس با شماره های این شرکت از شرایط تعمیر لوازم خانگی مورد نظر خود اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.