تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 - 6:27
کد خبر : 90771

افزایش ۱۰ درصدی انواع جرایم در دو ماه گذشته

افزایش ۱۰ درصدی انواع جرایم در دو ماه گذشته

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از افزایش ۱۰ درصدی وقوع انواع جرایم و کاهش ۳۰ درصدی کشف جرایم در مجموعه تهران بزرگ خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: پنجمین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی در سال جاری توسط مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ به مرحله اجرا درآمد و ۳۲۱ نفر از سارقین، زورگیران، کیف قاپان، موبایل قاپان، سارقان منازل و اماکن خصوصی، سارقان خودرو، جاعلان و کلاهبرداران دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه بخشی از این متهمان در قالب ۶۸ باند فعالیت می‌کردند، گفت: از این افراد ۵ قبضه سلاح جنگی کشف شد و همچنین آنها به بیش از ۲ هزار و ۱۲۸ فقره سرقت اعتراف کردند.

رحیمی با بیان اینکه ۲۰۴ نفر از این سارقان دارای سابقه بودند، گفت: دو باند شرکت‌های هرمی با ۳۰ عضو شناسایی و منهدم شدند همچنین ۲۴ نفر از محکومین فراری در حوزه سرقت نیز دستگیر شدند.

وی بیان کرد: ۶ باند سارق حرفه‌ای منزل، ۴ باند سارق خودرو به ویژه خودروی مزدا ۳ در این مرحله از طرح کاشف شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ یک باند سارق حرفه‌ای تلفن همراه دستگیر شده اند که یک میلیارد تومان تلفن همراه سرقتی را جمع آوری کرده بودند و قصد ارسال به کشور افغانستان داشتند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به کشفیات پلیس امنیت اقتصادی گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی به ۳۸ پرونده رسیدگی کردند و ۶۷ متهم را در این زمینه شناسایی کرده اند که در نتیجه یک میلیارد و ۷۳۰ هزار میلیون تومان اموال بیت المال برگردانده شد.

وی گفت: همچنین سه نفر که فرار مالیاتی به ارزش ۱۴ هزار میلیارد تومان داشتند دستگیر شدند و ۱۷ نفر از متهمان فراری در حوزه ارز نیز دستگیر شدند.

رحیمی گفت: ۱۰۴ نفر از افرادی که اختلاس، فرار مالیاتی و ارتشاء داشتند شناسایی و دستگیر شدند و همچنین ۶۳ متهم در حوزه اخلال در نظم اقتصادی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این متهمان به مبلغ ۳ میلیون و ۳۱۴ هزار انواع ارز به ارزش ۳۶ هزار میلیارد تومان ضرر اقتصادی به کشور وارد کرده بودند، گفت: سه پرونده در این زمینه تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه اقدامات پلیس در حوزه لیزینگ خودرو کماکان ادامه دارد، گفت: در این زمینه یک شرکت که از ۲۰۰ نفر کلاهبرداری کرده بودند شناسایی و اعضای آن دستگیر شده است.

وی ادامه داد: همچنین باندی که ۴۵ فقره خودرو را به روش سند نمره به سرقت برده بودند و ۳۰ فقره موتورسیکلت را هم سرقت کرده بودند دستگیر شدند.

رحیمی بیان کرد: فردی که دو قتل در طول یک سال انجام داده بود و بعد از قتل اول به ترکیه فرار کرده و مجدد به کشور بازگشته بود توسط مأموران آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

وی در پایان گفت: در دو ماه گذشته ۱۰ درصد افزایش وقوع انواع جرایم را در تهران داشته ایم و ۳۰ درصد کاهش کشفیات را نیز شاهد بودیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.