تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400 - 5:52
کد خبر : 26266

افشاگری نیویورک‌تایمز از نقش مستقیم ارتش آمریکا در قتل‌عام ۶۴ زن و کودک سوری

افشاگری نیویورک‌تایمز از نقش مستقیم ارتش آمریکا در قتل‌عام ۶۴ زن و کودک سوری

نشریه معتبر آمریکایی در گزارشی اذعان کرد که ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۹ طی حمله‌ای هوایی تعداد زیادی از شهروندان سوریه را قتل‌عام کرده، جنایتی که ابعاد آن به تازگی مشخص شده است.

به گزارش تیتر داغ: یویورک تایمز دیروز شنبه در گزارشی جنایت جنگی ارتش آمریکا طی یک حمله هوایی در سال ۲۰۱۹ در سوریه را که منجر به کشته شدن ۶۴ زن و کودک در جریان مبارزه با داعش شد، افشا کرد.

بر اساس این گزارش در این جنایت جنگی، که تا کنون مخفی نگه داشته شده بود، دستور دو حمله هوایی متوالی در نزدیکی شهر باغوز از طرف یک واحد عملیات ویژه و محرمانه ارتش آمریکا که وظیفه عملیات زمینی در سوریه را به عهده داشت، صادر شده بود.

این روزنامه همچنین نوشت که فرماندهی مرکزی آمریکا که بر عملیات هوایی ارتش این کشور در سوریه نظارت می‌کرد، این هفته بالاخره مسئولیت این حملات را پذیرفت و آن را توجیه کرد.

در بیانیه‌ای که روز شنبه، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در این روزنامه منتشر کرد، نوشته شده است که در این حملات ۸۰ نفر از جمله ۱۶ تروریست داعش و  ۴ غیرنظامی کشته شدند.

در ادامه این بیانیه همچنین ادعا شده است، از آنجا که ممکن است بعضی از زنان و کودکان کشته شده در این حملات از اعضای داعش باشند، هنوز مشخص نیست که آیا ۶۰ نفر دیگر که در این حملات کشته شدند غیر نظامی بودند یا نه.

ارتش آمریکا در این بیانیه به توجیه جنایات خود پرداخت و ادعا کرد: «این حملات برای دفاع از خود و مشروع بوده و قبل از این حملات اقدامات مناسبی برای جلوگیری از حضور غیر نظامیان در مکان این حملات اتخاذ شده بود.»

در ادامه ارتش آمریکا به سیاست عوام فریبانه خود متوسل شد و ادعا کرد: «ما از اینکه بی گناهان و غیر نظامیان جان خود را از دست بدهند بی زاریم و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آن انجام می‌دهیم. در این مورد به خصوص ما مسئولیت کامل تلفات جانی ناخواسته غیرنظامیان را می‌پذیریم.»

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت که بازرس وزارت دفاع آمریکا، بلافاصله تحقیقات خود را درباره جنایت آمریکا در مارس ۲۰۱۹ در سوریه آغاز کرد، اما از اشاره به هرگونه بمباران در گزارش خود منع شد.

این روزنامه در گزارش خود عنوان کرد که یکی از وکلای نیروی هوایی آمریکا که در آن زمان در مرکز عملیات حضور داشت، تاکید کرد که این حملات جنایت جنگی هستند. او بعدتر به بازرس کل وزارت دفاع آمریکا و کمیته نیرو‌های مسلح سنا هشدار داد که هرچه سریعتر تحقیقات درباره این جنایات را آغاز کنند.

تایمز در انتهای گزارش خود نوشت که هرگز در این زمینه یک تحقیق کامل و مستقل انجام نشده و گزارش این روزنامه بر اساس اسناد محرمانه، گزارش‌های طبقه بندی شده و برخی مصاحبه ها انجام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.