تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 دی 1401 - 6:01
کد خبر : 92298

اقتصاد روسیه در سال آینده بهتر از سال ۲۰۲۲ خواهد بود

اقتصاد روسیه در سال آینده بهتر از سال ۲۰۲۲ خواهد بود

معاون اول نخست وزیر روسیه اعلام کرده که تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است سال آینده ۱ درصد کاهش یابد، هرچند دولت انتظار دارد سال ۲۰۲۳ برای اقتصاد روسیه بهتر از سال ۲۰۲۲ باشد.

به گزارش تیتر داغ؛ «آندری بلوسوف»، معاون اول نخست وزیر روسیه به شبکه تلویزیونی روسیا -۲۴ گفته است که تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است سال آینده ۱ درصد کاهش یابد.

این مقام روسی گفت: «به طور طبیعی، [رشد اقتصادی] ۳ درصدی در سال آینده محقق نخواهد شد و نرخ رشد مطمئناً کمتر خواهد بود. من فکر می‌کنم نرخ رشد اقتصادی مان در حدود صفر خواهد بود. پیش بینی ما تقریباً منهای یک درصد است، شاید کمی کمتر. چیزی در حدود ۱-۰٪. سه ماهه اول و ابتدای امسال بسیار خوب بود، بنابراین شاید یک اثر پایه وجود داشته باشد.»

به گفته وی، دولت انتظار دارد سال ۲۰۲۳ برای اقتصاد روسیه بهتر از سال ۲۰۲۲ باشد. بلوسوف در این ارتباط گفت: «به طور کلی، اگر هیچ اتفاقی نیفتد، ما انتظار داریم که سال ۲۰۲۳ برای اقتصاد روسیه بسیار آسان‌تر از سال ۲۰۲۲ باشد. ما هیچ گونه مشکل مهلکی را پیش بینی نمی‌کنیم. ما موفق شده ایم وضعیت را در نیمه اول سال ۲۰۲۲ و همه چیز را کنترل کنیم و اکنون اوضاع تحت کنترل است.»

در پی حمله روسیه به اوکراین، بسیاری از کشورهای غربی اقتصاد روسیه را با تحریم‌های زیادی مواجه کردند. پس از این حمله بود که آمریکا و اتحادیه اروپا مطابق هشدارهای قبلی که به روسیه داده بودند تحریم‌های را علیه این کشور وضع کردند، تحریم‌های که هر روز دامنه آن زیادتر می‌شود و به نظر می‌رسد نه روسیه از تهاجم به اوکراین دست بردارد و نه غرب از تحریم‌های ضد روسی دست بکشد.

از طرف دیگر کشورهای غربی و اعضا ناتو مدام بر طبل تحریم روسیه می‌کوبند و در حالی که اعلام کرده‌اند هیچ نیروی نظامی را به تلافی حمله روسیه به اوکراین، گسیل نخواهند کرد، اما بر تحریم شدید روسیه تاکید کرده‌اند. طبیعی است که ادامه تحریم‌ها روسیه سبب خواهد شد این کشور با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه شود به طوری که هم اکنون بیشتر بخش‌های اقتصادی روسیه با تحریم‌های زیادی روبرو شده‌اند، اما به نظر می‌رسد فروپاشی اقتصادی روسیه که غرب انتظار داشت بدلیل تحریم به وقوع بپیوندد، صورت نگرفته است و این فروپاشی اقتصادی برای سال ۲۰۲۳ نیز بعید به نظر می‌رسد.

منبع: تاس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.