تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردین 1399 - 14:11
کد خبر : 8254

اقدام خوب حاکمیت در مقابله با ویروس کرونا

اقدام خوب حاکمیت در مقابله با ویروس کرونا

یوسف کاووسی کارشناس ارشد اقصادی در یادداشتی به تیتر داغ نوشت: متأسفانه جنگ رسانه‌ای در غرب و برخی کشورهای غربی و رسانه های وابسته به آنان که برخی ایرانیان انقلابی نیز اسیر آنان هستند، شاید ناخواسته سعی در از هم پاشیدن سیستم اجرایی کشور را دارند .

به گزارش تیتر داغ؛ یوسف کاووسی کارشناس ارشد اقصادی در یادداشتی به تیتر داغ نوشت: متأسفانه جنگ رسانه‌ای در غرب و برخی کشورهای غربی و رسانه های وابسته به آنان که برخی ایرانیان انقلابی نیز اسیر آنان هستند، شاید ناخواسته سعی در از هم پاشیدن سیستم اجرایی کشور را دارند .
در خصوص ویروس کرونا و نحوه مقابله و اعلام آمار معلوم است بسیاری کشورها دروغ گفتند که هرکدام بنا به مصالح کشور خود این کار را انجام دادند و شاید ایران هم بنا بر مصالح کشور اطلاعات را کم و زیادک رده باشد ولی مسئله اینجاست که فعلا مدیریت حاکمیت ایران برای مقابله و مبارزه با این ویروس نمره قبولی دارد و این امر را بیشتر مخالفان کشور هم تایید می کنند.
در جایی که دولت آمریکا یا اروپا چند هزار میلیارد دلار تزریق مالی می‌کنند تا اقتصادشان سرپا بماند و یا اینگونه با کمبود وسایل و تجهیزات پزشکی روبرو هستند که فرانسه تمام ماسک ها و انبارها و تولیدات کشور خود را برای روز مبادا مصادره می کند و یا از حمله شهروندان به فروشگاه ها از ترس نبود موادغذایی در کشورهای اروپایی و یا قرنطینه با ابزارنظامی و جریمه مالی سنگین و سردرگم می بینیم، کشورما به طور نسبی با وجود تحریم ها به صورت قابل قبول برمشکل حاکم و مسلط شده و دوران گذارا خوب پیش می‌رود.

حال دوره پسا کرونا موضوع دیگری است که می طلبد اتاق های فکر از الان دنبال برنامه برای آن باشند چون خیلی مشکلات درآن زمان باتوجه به وجود تحریم ها خواهیم داشت. هرچندکه اگر تحریم هم نبود مثل دوره آخر الزمان شده و هرکشور دنبال منافع مردم خود می باشد و اگر امکانی دارد برای مردم خودصرف می کند و می ماند چین که با این ویروس برنده نهایی شده است زیرا هم بزرگترین مصرف کننده نفت جهان بود که قیمت آن به نصف کاهش یافت واحتمال کاهش بیشتر هم است و هم بزرگترین صادرکننده ماسک و تجهیزات پزشکی است که قیمتش چند برابر شد و اوضاع خیلی فرق خواهد داشت.

در دوران پسا کرونا کشور ما با خیل عظیم بیکاران و کسانی که ازاین تعطیلی ها آسیب دیدند و واحدهای تولیدی که چشم به شب عیدداشتند ولی نتوانستند محصولات خود را بفروشند و بسیاری صنایع و واحدهای تولیدی وخدماتی که از رهگذر این ویروس دچار زیان شدند و چشمشان به دست دولت بی پول است که باید برای اینها فکری کرد .
دوران حاکم بودن امریکا به عنوان اول قدرت جهان هم درآینده نزدیک به سر خواهد آمد و غول های جدید زمام امور را به دست می گیرند که به احتمال زیاد چین اول قدرت جهان خواهد شد .

چنان چه می بینیم از امروز چین موانع را برداشته وحتی مردم می توانند به دیوارچین هم بروند درحالی که امریکا تازه وارد بازی کرونا شده و ایالت به ایالت دنبال قرنطینه کردن است و احتمالا این موضوع تاثیرجدی بر انتخابات امریکا هم خواهد داشت چون هرچه ترامپ دراین مدت تلاش کرد ازدست رفت و بورس امریکا که هر آنچه افزایش در دوره ترامپ داشت به یکباره فرو ریخت و یا مشاغل ایجاد شده از دست رفت. در اروپا و انگلیس هم همینطور هرروز وضع قوانین جدید و تئوری های جدید را شاهد هستیم.
پس نتیجه می گیریم نظم جدیدی درجهان حاکم خواهد شد و ازین نظم جدید به نظر وضع ایران بهتر از قبل خواهد شد یا از قبل بدتر نخواهد شد. البته به طورنسبی، چون حداقل آثار تحریم ها به دلایل مشکلات داخلی خود کشورها کاسته می شود و چین می تواند مشکلات ما را تا حدی مرتفع نماید چون پلیس بد دنیا دیگر توان جریمه کردنش کم شده و خود درگیر بحران است.
پس به نظرم درحال حاضر وظیفه رسانه ها و دلسوزان این می تواند باشد که درعین داشتن انتقاد به وضع جاری و عملکرد گذشته دولت و حاکمیت فعلا آتش بس موقت حاکم شود. همانندسایر کشورها مثلا جنبش جلیقه زردها درفرانسه اعلام کردند باوجود ناراضی بودن از دولت فعلا اعتراضات را تا پایان کرونا به تعویق خواهند انداخت و یا در انگلیس حزب مخالف فعلا آتش بس داده تا تمام نیروها متمرکز بر مبارزه با این ویروس و بیماری گردد و بنیه دولت‌ها را به فرسایش پاسخ به انتقادات نکشانند.

فرصت برای انتقاد زیاد است و انتقادات هم به قوت خود باقی بماند ولی در فرصت مناسب بعد از پایان و کاهش کرونا مطرح شود و تا آن زمان همه نیروها برای یک هدف مشترک که مقابله با کرونا ومقابله با آثار بعد از کرونا باشد بسیج شویم تاانشاله نتیجه مثبت برای مردم ضجر کشیده و آسیب دیده حاصل شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.