تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 - 12:54
کد خبر : 106112

امارات و ونزوئلا حمله تروریستی در سوریه را «به‌شدت» محکوم کردند

امارات و ونزوئلا حمله تروریستی در سوریه را «به‌شدت» محکوم کردند

دولت ونزوئلا و امارات با انتشار بیانیه‌هایی ضمن اعلام همدردی با دولت و مردم سوریه، حمله تروریستی روز پنج‌شنبه در سوریه را «به‌شدت» محکوم کردند.

به گزارش تیتر داغ؛ در ادامه محکومیت‌های حمله تروریستی دیروز در سوریه، وزارت خارجه امارات و ونزوئلا نیز با انتشار بیانیه‌هایی این حمله تروریستی را به‌شدت محکوم کردند.

بیانیه وزارت خارجه امارات در خبرگزاری رسمی این کشور (WAM) منتشر شده است . در این بیانیه آمده است که «امارات این اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم می کند و تمام اشکال خشونت و تروریسم را که هدف آنها بی ثبات‌کردن امنیت و ثبات است را رد می کند؛ اقداماتی که با ارزش ها و اصول بشردوستانه ناسازگار هستند.»

وزارت خارجه امارات در بخش دیگری از این بیانیه «تسلیت صمیمانه و همدردی خود را با دولت جمهوری عربی سوریه، مردم برادر، و خانواده ها و بستگان قربانیان این جنایت شنیع را اعلام کرد و برای همه مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.»

بنابر گزارش سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، دولت ونزوئلا هم حمله تروریستی را که مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان افسران دانشکده نظامی در حمص را هدف قرار داد، به شدت محکوم کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ونزوئلا، دولت ونزوئلا با خانواده شهدای این حادثه تسلیت گفت و امیدوار است که صلح پایدار به سرعت در سراسر سوریه فراگیر شود. این بیانیه می افزاید که ونزوئلا این حملات را که موجب اندوه مردم سوریه شده و بر بسیاری از خانواده های سوری تأثیر می گذارد، رد می کند.

دیروز پنج‌شنبه مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشکده افسری حمص سوریه هدف حمله پهپادی گروه‌های تروریستی قرار گرفت و دولت این کشور در سوگ جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان این اقدام تروریستی ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

وزارت بهداشت سوریه امروز جمعه در تازه‌ترین آمار اعلام کرد که «شمار شهدای حمله تروریستی به جشن فارغ التحصیلی دانشجویان افسری دانشکده نظامی در حمص به ۸۹ نفر افزایش یافت. ۳۱ نفر از این شهدا، زن و ۵ نفر از آنان کودک بودند. در این حمله تروریستی، ۲۷۷ نفر نیز زخمی شدند.»

در عین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، رسانه نزدیک به گروه‌های تروریستی اعلام کرده که دست‌‍کم ۱۱۲ نظامی ارتش سوریه در حملات پهپادی روز پنجشنبه به دانشکده افسری حمص کشته شده‌اند.

منبع: سانا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.