تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 12:23
کد خبر : 102766

یک روزنامه عراقی:

امضای قرارداد تسلیحاتی با روسیه یا چین خیلی بهتر از آمریکا است

امضای قرارداد تسلیحاتی با روسیه یا چین خیلی بهتر از آمریکا است

یک روزنامه عراقی به خلف وعده‌های آمریکا در تجهیز ارتش عراق به سلاح‌های خریداری شده اشاره کرد و نوشت که واشنگتن بیشتر تمایل دارد این قراردادهای تسلیحاتی حالت صوری داشته باشند.

به گزارش تیتر داغ؛ روزنامه المراقب العراقی در گزارشی در خصوص معاملات تسلیحاتی میان عراق و آمریکا نوشت: از زمان سقوط نظام بعث تاکنون شاهد توافقنامه‌های تسلیحاتی میان عراق و آمریکا بوده‌ایم اما هر کسی که تحولات عراق را رصد کند به خوبی می‌داند که این توافقنامه‌ها تنها باعث هدررفتن پول‌ها و اعمال فشار بر دولت‌های عراق بوده و نتایج مطلوبی چه در جنگ علیه تروریسم و چه در روند حمایت از حاکمیت عراق محقق نکرده اند.

در این گزارش آمده است: کارشناسان امنیتی معتقدند که آمریکا از تحویل دادن سلاح‌های پیشرفته به عراق می ترسد چرا که از روحیه ملی گرایی و جهادی مردم این کشور خبر دارد بنابراین برای اینکه دولت‌های عراق را اسیر معاملات صوری کند برنامه ریزی می‌کند. این کشور تمام اقدامات دولت‌های قبلی برای امضای قراردادهای تسلیحاتی با روسیه و چین و تحویل گرفتن سیستم‌های پدافند هوایی و سلاح‌های پیشرفته برای مبارزه با داعش را متوقف کرده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا نسبت به تمایل عراق برای بستن قراردادهای تسلیحاتی با روسیه و چین نگران بوده و به بغداد هشدار داده است. واشنگتن به بغداد ابلاغ کرده که تنها می‌تواند در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری با این کشورها درارتباط باشد.

وعد القدو یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد: با وجود آنکه وزارت دفاع عراق به شروط سنگین آمریکا تن داده اما این کشور روند تجهیز ارتش عراق به سلاح‌های مورد نظر را به تعویق می‌اندازد. اگر با چین، روسیه و کره جنوبی قرارداد امضا می‌کردیم خیلی راحت تر به این سلاح‌ها دست پیدا می‌کردیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.