تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 10:34
کد خبر : 106992

انتشار قطعنامه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل

انتشار قطعنامه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل

دولت آمریکا در روزهای اخیر دو قطعنامه کشورهای دیگر برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه را به نفع رژیم صهیونیستی وتو کرد، اکنون پیش‌نویس قطعنامه‌ای ارائه داده که خواستار آتش‌بس در غزه نشده است.

به گزارش تیتر داغ؛ دولت آمریکا پس از اینکه به همراه انگلیس و فرانسه دو قطعنامه برزیل و روسیه برای برقراری آتش‌بس موقت در غزه و تسهیل ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه را وتو کرد؛ هم‌اکنون به اعضای شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای ارائه داده که بیشتر بر ادامه جنگ و حمایت بیشتر از رژیم صهیونیستی تأکید می‌کند.

یک منبع در شورای امنیت سازمان ملل متحد به خبرنگار اسپوتنیک گفته که این قطعنامه خواستار آتش‌بس در غزه نشده است.

خبرگزاری اسپوتنیک می‌گوید که به نسخه‌ای از پیش‌نویس قطعنامه آمریکا دست یافته که در آن حمله حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در روز ۷ اکتبر علیه رژیم صهیونیستی را رد و محکوم می‌کند.

پیش نویس قطعنامه آمریکا همچنین بر «حق ذاتی اسرائیل برای دفاع از خود» تأکید می‌کند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط گروگان‌های «گرفته شده توسط حماس» تأکید می‌کند.

دیروز شنبه وب‌سایت شبکه خبری «سی‌بی‌اس» اعلام کرد نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم آمریکا مخالف اقدام دولت این کشور برای ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی هستند. نتایج نظرسنجی مشترک شبکه سی‌بی‌اس و مرکز افکارسنجی «YouGov» نشان می‌دهد که اکثریت پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که آمریکا «باید کمک‌های انسان‌دوستانه به فلسطینی‌های حاضر در نوار غزه ارسال کند.»؛ درحالی‌که بیشتر آنها (۵۲ درصد) گفته‌اند که آمریکا «نباید تسلیحات و تجهیزات نظامی در اختیار اسرائیل قرار دهد.»

همچنین ۵۶ درصد گفتند که با نحوه برخورد بایدن با مناقشه اسرائیل و حماس موافق نیستند. ۴۴ درصد هم اعلام کردند که موافق رویکرد دولت آمریکا در این زمینه هستند.

۲۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقدند که «اقدامات و اظهارات» اخیر بایدن «بیش از حد در دفاع از اسرائیل» بوده و در مقابل ۴۴ درصد گفته‌اند که دولت بایدن «حمایت مناسبی از اسرائیل» داشته و ۳۲ درصد نیز تصور می‌کنند که این حمایت‌ها «کافی» بوده است.

جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا چهارشنبه گذشته و پس از عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و جنایت رژیم در بیمارستان معمدانی غزه، «برای اعلام حمایت واشنگتن از اسرائیل» به تل‌آویو سفر کرد. اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه بمباران بیمارستان المعمدانی بیش از ۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. منابع رسانه‌ای غیر رسمی اما آمار شهدا را بالای ۱۰۰۰ نفر اعلام کرده‌اند. اما تا کنون آمار دقیق شهدا و زخمی‌ها اعلام نشده است. از طرفی با توجه به تخریب بالای بیمارستان بسیاری از شهدا زیر آوار هستند و تلاش برای خارج کردن آن‌ها از زیر آوار برجای مانده از بمباران رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه گذشته در جنایت جنگی آشکار بیمارستان معمدانی در غزه که مملو از مجروحان و خانواده‌های آن‌ها بود را هدف قرار داد. منابع محلی شمار شهدای این تراژدی هولناک را تا ۱۳۰۰ نفر نیز اعلام کرده‌اند، آماری که بیشترین تعداد آن از زنان و کودکان هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا در بدو ورود به اراضی اشغالی بدون اشاره به جنایت تازه رژیم صهیونیستی در بیمارستان «معمدانی» خطاب به بنیامین نتانیاهو گفت: من به اسرائیل آمده‌ام تا مردم اینجا و کل جهان بدانند که ما در کنار اسرائیل هستیم.

رژیم صهیونیستی پس از عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» ۱۵ روز است که غیرنظامیان و کودکان و زنان در نوار غزه را بمباران می‌کند، اما رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه «حماس در اسرائیل جنایات مرتکب شد» گفت: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اسرائیل آنچه را که برای پاسخ به حملات حماس نیاز دارد، در اختیار دارد.

در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در واکنش به شکست مفتضحانه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی، با استفاده از بمب‌ها و موشک‌های بسیار قوی و پیشرفته، زیرساخت‌های مسکونی و حیاتی نوار غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.