تاریخ انتشار : جمعه 23 خرداد 1399 - 8:24
کد خبر : 9832

انتقاد روسیه از نبود مقررات روشن در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای

انتقاد روسیه از نبود مقررات روشن در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای

دیپلمات روس اعلام کرد فقدان مقررات واضح در زمینه چگونگی استفاده از اطلاعات کشورهای مختلف در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم اجازه بازدید از دو سایت اتمی ایران است.

به گزارش تیتر داغ؛ میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، اعلام کرد فقدان مقررات واضح در زمینه چگونگی استفاده از اطلاعات دریافت شده در کشور‌های مختلف در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم اجازه کارشناسان به بازدید از دو سایت اتمی ایران است که در آن‌ها ظن وجود مواد هسته‌ای اعلام نشده، مطرح شده است.

او در صفحه توییتر خود نوشت: مشکلات در رابطه با دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دو سایت در ایران، که ممکن است ۲۰ سال پیش در ان‌ها فعالیت هسته‌ای اعلام نشده انجام شده باشد، عمدتا به دلیل عدم وجود مقررات روشن در آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در زمینه چگونگی استفاده از اطلاعات خارجی است.»

همچنین افزود که طرف روسی مدت هاست که پیشنهاد تدوین چنین مقرراتی را مطرح می‌کند.

خبرگزاری‌های غربی ۵ ژوئن گزارشی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد وضع بازرسی‌های هسته‌ای در ایران منتشر کردند. خبرگزاری فرانسه مدعی شد ذخایر اورانیوم غنی شده ایران تقریباً هشت برابر از حد مجاز طبق توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) فراتر رفته است. این خبرگزاری همچنین به علت اینکه ایران هنوز اجازه نمی‌دهد کارشناسان به دو سایت که در آن‌ها ظن وجود مواد هسته‌ای اعلام نشده مطرح شده، ابراز «نگرانی عمیق» کرد.

منبع: جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.