تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 12:01
کد خبر : 91647

انواع تابلو برق

انواع تابلو برق

تابلوی ایستاده قابل دسترس از جلو تابلوی سلولی تمام بسته دیواری اصلی تابلو تا دیواری نیمه اصلی تابلو تمام بسته دیواری فرعی در واقع تابلو اصلی در پشت برق و به طرف فشار ضعیف ترانس اتصال پیدا می‌کند و در تابلوی نیمه اصلی تابلوهای برق بلوک ساختمانی یا قسمت مستقل از مجموعه را توزیع و

تابلوی ایستاده قابل دسترس از جلو تابلوی سلولی تمام بسته دیواری اصلی تابلو تا دیواری نیمه اصلی تابلو تمام بسته دیواری فرعی در واقع تابلو اصلی در پشت برق و به طرف فشار ضعیف ترانس اتصال پیدا می‌کند و در تابلوی نیمه اصلی تابلوهای برق بلوک ساختمانی یا قسمت مستقل از مجموعه را توزیع و از تابلوهای تغذیه می کند تابلو فرعی برای توزیع و کنترل سیستم برق خاصی مثل موتورخانه روشنایی و دیگر چیزی کاربرد دارد و از تابلوهای اصلی تقسیم می باشد معمولا برای موتورخانه از نوع ایستاده و سایر تابلو از نوع توکار تمام بسته می باشد.

ساختار انواع تابلو برق ها

این نوع تابلوها که با آن ها تابلوی متال گفته می‌شود به شکل محفظه بسته فلزی هستند که تمام تجهیزات الکتریکی مثل ترانس های جریان و ولتاژ لوازم اندازه گیری و کلید ها در انجام می‌گیرند.

این تابلو ها به دو دسته تقسیم می شوند تابلو های متال enclosed و انواع  مختلف دیگری که در آن هستند یکی از مزایایی که این نوع ها برخورد دارد این است که اگر خطایی در آنها دیده شود این خط و فضای دیگری انتقال پیدا نمیکند و سایر سیم ها  سالم می ماند و به شکل نگرفته اند.

این کلوز و فضای مختلف دیگری که در آن هستند یکی از مزایایی که این ها برخورد دارد این است که اگر خطایی در آنها دیده شود این خط و فضای دیگری انتقال پیدا نمی کند ولی رمز ها سالم می ماند و به شکل نگرفته اند.

این تابلو ها به چهار بخش تقسیم بندی می شوند و  محفظه سرکابل محفظه کلید محفظه کنترل جهت اندازه گیری حفاظتی و کنترلی و قرار می گیرد

انواع تابلو برق2

تابلوهای compartment type

این تابلو ها نوع دیگری از تابلوها از عماد رام حافظه های مختلف از یکدیگر تفکیک نشدن از تشکیل دهنده هر تابلو شامل کنتاکتور که به آن در حقیقت وظیفه قطع و وصل کردن مدار فرمان از راه دور را بر عهده دارد.

بیمه تال که فرمان قتل در اثر عبور جریان را صادر می نماید و کلیپ ها که وظیفه قطع و وصل مدار انجام می دهند.

غلطکی سلکتوری پوش باتون میکروسوئیچ فلوتر سوئیچ از مهم ترین انواع تویوتا هستند انواع رله به منظور ارسال فرمان قطع و وصل در اثر عوامل مختلف و خطا های گوناگون در تابلو های برق قرار می‌گیرد رله ها انواع مختلفی را که می توانیم از بین آن ها به رله کنترل فاز رله زمانی و تایمر دار رله کنترل بار اشاره کنیم.

اندازه گیری به منظور محاسبه کردن پارامترهای متغیر مثل آمپر متر وات متر و ولت متر فرکانس متر و دیگر چیزها کاربرد دارند ترانس جریان یا سیتی و ولتاژ یا pc برای کم کردن یا بالا بردن جریان ولتاژ در تابلوهای برق مورد استفاده قرار می‌گیرد .

هر تابلو برق دارای یک بدنه مخصوص به خودش است که تجهیزات در آن قرار دارند هادی ها وظیفه ارتباط‌های تجهیزات را برعهده می گیرند لازم است که ارتباط به واسطه سیم شینه کابلشو و دیگر چیزی انجام می شود.

همچنین لازم به ذکر است کلیه فعالیت های قسمت های وایرینگ و شینه کشیدن در این دسته قرار دارند و به دو دسته‌ی ارتباط انعطاف پذیر به سیم و کابل و ارتباطات انعطاف‌ناپذیر مثل شینه ها تقسیم بندی می شود.

تابلو برق ها به چند دسته تقسیم بندی می شوند

  • تابلو برق های ایستاده چند منظوره
  • این تابلو ها چند منظوره هستند به صورت ایستاده قرار می گیرند داخل این تابلو ها تجهیزات کنترل قدرت به نوع ماتیکی و غیره قابل نصب می باشد.
  • تابلو برق های دیواری
  • این تابلو ها به دو دسته تابلو های توکار و تابلوهای روکار تقسیم‌بندی می‌شود.
  • تابلو برق های rack

این مدل تابلو حالت قفسه شکل و محفظه ها اندازه گیری الکترونیکی کنترل و مخابراتی و دیگر چیزها برای آن ها قابل نصب می باشد نکته که لازم است بدانید این است که تابلوها یک نوع از تابلو های رنگ هستند و درون متحرکی دارند این ویژگی باعث می شود در پشت تجهیزات کامل آن دیده شود و دسترسی به آنها فراهم گردد البته این مدل گران قیمت باشد و ظرف های شیشه ای برای آنها استفاده می کند.

انواع تابلو برق3

تابلو برق کشویی

تابلوی تابلو های کنترل موتور ها تابلوهای می باشند که به صورت کشویی ساخته و عرضه می گردد و هدف از ساخت این تابلو برق و کنترل موتور ها می باشد لازم به یادآوری است که تابلو های کشویی قیمتی بسیار زیاد دارند.

تابلو برق های مرکز قدرت

هدف از ساخت این تابلوهای تغذیه تابلوهای ام سی سی می باشد و یک تابلو توزیع هستند و این امکان را دارند تا چند تابلوی ام سی سی را تغذیه کند کلید ها به کار رفته در این تابلو ها بیشتر از تابلو های  هوایی می باشد و بعد از تابلو  اصلی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

تابلو برق مدولار

تابلو های مدولار را میتوان نوع پیشرفته تابلوهای فیکس استفاده در تابلو قابل نصب است و به وسیله یک صفحه فلزی از فیبر بالایی و پایینی خود را خواهند شد .

تابلو های مدولار از لحاظ دسترسی به سرکار بدون کلی تقسیم می شود دسترسی از پشت دسترسی از جلو در کنار درب اسید تابلو در کوچکی به نام در برکناری تعبیر خواهد شد و کابل ها به فیلتر ها از طریق این در اتصال بدون کند این سلول ها از لحاظ محل ورود سر کابل های ورودی و خروجی به ورود بالا و ورود از پایین قابل تقسیم خواهند بود.

به صورت کلی میتوان گفت تابلوهای برق به فضایی هستند که تجهیزات برقی درمان‌ها جا می گیرد کنترل برق ساختمان دستگاه صنعتی وابستگی زیادی به عملکرد تجهیزات داخل تابلو برق ها دارد در گذشته مشکلات زیادی از جمله اتصال کوتاه دسترسی راحت به تجهیزات و عوامل محیطی وجود داشت که با وجود آمدن تابلو برق ها تمامی این مشکلات رفع شد.

در این تابلوها قطعات زیادی مثل شینه فیوز تایمر رله کنتاکتور کلید برق سوئیچ سیم کابل ترانس و دیگر چیزها وجود دارد که هر یک از این قطعات وظیفه مخصوص به خود را انجام می‌دهد وجود این تابلو برای انتقال دادن و توزیع انرژی الکتریکی ضروری است.

 

شرکت مهندسی تکین تابلولیان​

شرکت تکین تابلو لیان- تولید کننده انواع تابلوهای فشار متوسط و فشار ضعیف فیکس و کشویی تا سطح ولتاژ ۳۶ کیلو ولت – در تمامی شاخه های مختلف صنعت و ساختمان مانند صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی ، فولاد ، خودرو ، صنایع غذائی ، سد سازی ، نساجی ، وزارت نیرو ، صدا و سیما ، مخابرات ، صنایع دفاع ، فرودگاه و … از سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز نموده و با اتکا به تجربه مؤسسین خود (که هر یک حداقل پانزده سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارا می باشند) فرآیند تجهیز و راه اندازی را به سرعت انجام داده و قدم به عرصه تولید نهاده است..

راه های تماس

info@takintableau.com || takingroup1@gmail.com

دفتر مرکزی: ۰۲۱۷۷۵۸۴۹۲۱ – ۷۶۲۶۷۱۶۲ ۰۲۱|| کارخانه: ۰۲۱۷۶۲۶۴۶۷۰

پاسخگویی ۲۴ساعته و اضطراری : ۰۹۲۰۷۹۳۹۱۲۸

تهران – جاده آبعلی – منطقه صنعتی کمرد – روبروی پمپ بنزین کمرد خیابان سنگ لشگری – پلاک ۹ – شرکت مهندسی تکین تابلو لیان

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.