تاریخ انتشار : سه شنبه 1 شهریور 1401 - 10:07
کد خبر : 35471

انواع مختلف کاربرد بست اسپیس

انواع مختلف کاربرد بست اسپیس

مهمترین اجزای سازه اسپیس رو میتوان به قطعات اشاره کرد که با اتصال بهم دیگه، یک داربست رو میسازن. مواد به کار رفته در سازه اغلب از جنس فولاد هستش که خیلی سبک وزنه. به همین دلیل جابجایی و حمل و نقل از یک مکان به مکان دیگر بسیار راحت انجام میشه. سرعت ساخت سازه

مهمترین اجزای سازه اسپیس رو میتوان به قطعات اشاره کرد که با اتصال بهم دیگه، یک داربست رو میسازن. مواد به کار رفته در سازه اغلب از جنس فولاد هستش که خیلی سبک وزنه. به همین دلیل جابجایی و حمل و نقل از یک مکان به مکان دیگر بسیار راحت انجام میشه. سرعت ساخت سازه های اسپیس فریم بسیار سریع هست و میتونه مناطق وسیعی رو با حداقل مدت زمان پوشش بده. برای خرید بست اسپیس لینک قبل را کلیک کنید.از سازه های اسپیس فریم در موارد مختلفی استفاده میشن:

  • به عنوان استیج جهت اجرای سخنرانی و گروه های نمایشی
  • به عنوان غرفه های نمایشگاهی جهت ارائه محصولات
  • به عنوان قاب بنری جهت نمایش بنرهای تبلیغاتی
  • ایجاد سالن های کنسرت، همایش، دورهمی ها
  • به عنوان انبار برای ذخیره سازی وسایل
  • به عنوان دیوار جداکننده سالن و اتاق
  • برای پوشش دهی سقف مناطق بزرگ

نحوه نصب بست اسپیس

یکی از دغدغه های اصلی غرفه داران طراحی شیک و نوآورانه غرفه اسپیس فریم هستش. در این راستا سایت های مختلفی از جمله اسپیس سازان کوثر، اسپیس فریم، سازه پایا، اسپیس فریم گستر در مورد طراحی و نحوه نصب بست اسپیس توضیح دادن. نحوه نصب بست اسپیس فریم به این صورته که بعد از طراحی غرفه و مشخص کردن مکان، وزن کلی سازه برحسب متراژ، ارتفاع غرفه و تعداد ستون ها، تزئینات مورد استفاده و پوشش روی سقف محاسبه میکنن. سپس قطعات اسپیس رو با پیچ و مهره مناسب بهم متصل میکنن. بهتره که فرایند نصب اسپیس توسط افراد کاربلد و متخصص انجام بشه. چون در صورتی که نتونید این قطعات رو به درستی متصل کنید، ممکنه در آینده اتفاقات ناگواری براتون بیفته. وقتی قطعات با پیچ و مهره به درستی تنظیم نشده باشن، در مقابل باد و طوفان هم مستحکم نخواهد بود. حتی خیلی از غرفه ها با طناب های سیمی محکم میشن. در صورتی که تمایل داشتید غرفه اسپیس فریم رو طراحی و نصب کنید، پشنهاد میکنیم که طریق سایت اسپیس سازان کوثر برای دریافت بهترین خدمات اقدام کنید. این شرکت شما رو در زمینه های مختلف از ایده تا عملی کردن کار راهنمایی خواهند کرد.

انواع مختلف بست اسپیس

اسپیس یک ساختار بسیار قوی، ضخیم و انعطاف پذیر رو تشکیل میده که میتونیم براساس شکل ساختار و آرایش عناصر آن تقسیم بندی کنیم.

۱) طبقه بندی براساس شکل ساختار اسپیس

-طاق های بشکه ای: یک روش محبوب برای پوشش مناطق باز با تکیه گاه کم هستن. این سازه ها معمولاً به عنوان یک جایگزین اقتصادی برای ساخت ساختمان های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرن.

– پوشش صفحه ای اسپیس: این نوع سازه های اسپیس از زیر ساخت های مسطح ساخته شدن و بیشتر به عنوان صفحه سفت و سخت استفاده میشن. در واقع صفحات از طریق میله های افقی هدایت میشن و نیروهای برشی هم توسط مورب ها پشتیبانی میشن.

– گنبدهای کروی: این ساختار از شبکه پیچیده ای از مثلث ها تشکیل شده است. هر یک از مثلث ها یک ساختار مجزایی رو تشکیل میدن. این نوع سازه با وجود استحکام ساختاری باز هم شکننده است.

۲)  طبقه بندی بر اساس آرایش و چیدمان عناصر

– شبکه تک لایه: این نوع اسپیس فریم از دو یا چند عنصر موازی با شبکه تشکیل شده که در ساخت به صورت زاویه ای یکدیگر رو قطع میکنن. اگه اعضای شبکه در یک صفحه باشن، به آن شبکه تک لایه گفته میشه.

– شبکه دو لایه: این شبکه از تعداد زیادی سیستم های تک لایه تشکیل شده که در فاصله معینی از هم سازماندهی میشن. میله‌های مورب که گره‌های هر دو لایه رو به هم متصل میکنن در جهات مختلف قرار میگیرن.

-شبکه سه لایه: در چنین اسپیس فریم هایی عناصر در سه خط موازی قرار میگیره که توسط مورب به یکدیگر متصل میشن. بافت اون تقریبا صافه. از این نوع سازه ها برای سوله های صنعتی با دهانه های بزرگ استفاده میشه.

انواع مختلف کاربرد بست اسپیس

اسپیس فریم چیست و چه کاربردی دارد؟

طراحی اسپیس فریم که عمدتاً در زمینه ساخت و ساز ساختمان و خودروسازی استفاده میشه، یک تکنیکی برای کنار هم قرار دادن یک سازه به صورت یکپارچه هستش. به عبارت دیگه اسپیس فریم یک سازه سفت و سخت با ترکیب خرپایی است که از چندین پایه تشکیل شده و این پایه ها در یک الگوی هندسی در هم قفل شدن. از مهم ترین مزایای اسپیس فریم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

-حداقل انحراف رو فراهم میکنن.

-این ساختارها نیاز به ثبات هندسی ندارن

-راحتی قابل حمل، جابه جایی و چیدن هستن.

-هزینه های حمل و نقل پایینی رو فراهم میکنن.

-سبک وزن و از نظر ساختاری قابل تنظیم هستن.

-برای سازه هایی که دهانه بزرگتری دارن، مناسب هستن.

-امکان نصب سریع به دلیل قطعات پیش ساخته رو دارن

-بارهای متمرکز به طور مساوی در کل سازه توزیع میشن.

با توجه به مزایای عالی، این اسپیس فریم ها اغلب با حداقل تکیه گاه در سقف های مدرن ساختمان های تجاری و صنعتی بزرگ یافت میشن. همچنین میتونن برای ساخت آشیانه هواپیما، کارخانه ها، سالن های سینما، سالن های نمایشگاه، فرودگاه ها و سایبان ها مورد استفاده قرار بگیرن.

 

 

منبع :  spacesazankosar.com

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.