تاریخ انتشار : یکشنبه 25 آبان 1399 - 17:51
کد خبر : 15022

اگر ترامپ از قدرت کناره نگیرد، چه می‌شود؟

اگر ترامپ از قدرت کناره نگیرد، چه می‌شود؟

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت:جو بایدن رسما رئیس جمهور چهل و ششمین دولت ایالت متحده آمریکا خواهد بود و از ظهر روز بیست ژانویه ۲۰۲۱ مراسم سوگند را به جا می‌آورد.

به گزارش تیتر داغ؛ امیر علی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در خصوص احتمال مقاومت ترامپ در کناره گیری از قدرت در دو ماه آینده به ما گفت: اگر ترامپ پس از شکایت‌های لازم و اتمام مسیر قانونی، به نتیجه‌ای نرسد و پس از آن حکم نهایی به نفع بایدن تمام می‌شود. جو بایدن رسما رئیس جمهور چهل و ششمین دولت ایالت متحده آمریکا خواهد بود و از ظهر روز بیست ژانویه ۲۰۲۱ مراسم سوگند را در برابر کنگره آمریکا با حضور اعضا کنگره و مقابل رئیس دیوان عالی فدرال به جا می‌آورد و از همان لحظه به بعد رئیس جمهور، رئیس دولت رئیس کشور و فرمانده کل نیرو‌های مسلح آمریکا می‌شود.

وی در این باره توضیح داد: وقتی مساله به اینجا کشیده می‌شود در چنین شرایطی و هنگامه‌ای دیگر نیازی به کناره گیری کردن یا نکردن، قبول کردن یا عدم قبول این موضوع از سوی آقای ترامپ نیست. یعنی رئیس جمهور شدن یک نفر منوط به این نیست که یک نفر از قدرت کناره گیری بکند یا نکند، بنابراین ابزاری در اختیار ترامپ نخواهد بود که همچنان در مقام ریاست جمهوری آمریکا بماند بنابراین در ساعت دوازده بیست ژانویه ۲۰۲۱ هیچ اتفاقی نمی‌توان مانع این تغییر شود.

کارشناس مسائل آمریکا در این باره خاطر نشان کرد: به هر حال آقای ترامپ مجبور است که روال قانونی را بپذیرد و طی کند. هر کسی در هر جای دنیا می‌تواند ادعای ریاست جمهوری بر هر کشوری را داشته باشد، اما مساله مهم این است که آیا ابزاری برای اثبات و تایید این موضوع در اختیار دارد یا ندارد؟ لذا نه آقای ترامپ و نه فرد دیگری هم نمی‌تواند بگوید من رئیس جمهور آمریکا هستم.

امیر علی ابوالفتح درباره روند عنوان شده توضیح داد: اگر کسی ادعا می‌کند رئیس جمهور آمریکاست و باید بعد از بیست ژانویه همچنان در مقام ریاست جمهوری باقی بماند، حداقل باید دو ابزار را در اختیار داشته باشد، یکی تبعیت ارتش از وی به عنوان فرمانده کل قوا و نیرو‌های مسلح است که به نظر نمی‌رسد ارتش از لحظه‌ای که جو بایدن سوگند یاد می‌کند از آقای ترامپ فرمانپذیری داشته باشد. همچنین اینکه حزب جمهوری خواه هم از ادعای ریاست جمهوری ترامپ حمایت کند که به نظر نمی‌رسد جمهوری خواهان هم حمایت چندانی از آقای ترامپ به عمل بیاورند.

 

با توجه به اینکه‌ها مک کانر رهبر حزب اکثریت جمهوری خواه در سنا گفته است که انتقال قدرت آرام انجام خواهد شد و یک ماه پیش هم مجلس سنا مصوبه‌ای برای تضمین انتقال آرام قدرت تصویب کرد، بنابراین وقتی ارتش و حزب در اختیار آقای ترامپ نباشد، قطعا آقای ترامپ اصراری بر ماندن در مقام ریاست جمهوری ندارد، لذا حتی اگر ادعایی کند مبنایی ندارد و هیچ اثری بر وضعیت انتقال قدرت به نفع آقای بایدن به جا نمی‌گذارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.