تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 - 5:32
کد خبر : 30893

ایتالیا پالایشگاه نفت متعلق به روسیه را ملی می کند

ایتالیا پالایشگاه نفت متعلق به روسیه را ملی می کند

منابع دولتی ایتالیا اعلام کردند این کشور در حال بررسی ملی کردن پالایشگاه نفت “ESAP” است که متعلق به شرکت روسی لوک اویل است

به گزارش تیتر داغ؛ منابع دولتی ایتالیا به رویترز اعلام کردند این کشور در حال بررسی ملی کردن پالایشگاه نفت “ESAP” است که متعلق به شرکت روسی لوک اویل است.

جانکارلو جورجتی، وزیر صنعت ایتالیا قصد دارد در جلسه روز پنجشنبه کابینه ایتالیا، ملی شدن ESAP را به عنوان یک گزینه مطرح کند.

دفتر جورجتی اعلام کرد که ملی شدن پالایشگاه “ESAP” می‌تواند نگرانی‌هایی را ایجاد کند که وزارت صنعت ایتالیا در حال بررسی بیشتر این تصمیم است.

پالایشگاه ESAP که حدود ۲۲ درصد از کل ظرفیت پالایش ایتالیا را تشکیل می‌دهد، در جزیره سیسیل واقع شده است و بسته شدن آن ضربه‌ای به مشاغل و رشد در منطقه وارد می‌کند.

این پالایشگاه ۳۰ تا ۴۰ درصد از مواد اولیه مورد نیاز خود را از روسیه خریداری می‌کند و مابقی از بازارهای بین‌المللی تأمین می‌شود. اما یکی از تأثیرات حمله روسیه به اوکراین این است که «ESAP» مجبور است تقریباً تمام نفت خام مورد نیاز خود را از مالک روسی خود «لوک اویل» تأمین کند، زیرا بانک‌های بین‌المللی دیگر اعتباری به آن نمی‌دهند.

شایان ذکر است که “لوک اویل” در حال حاضر مشمول تحریم نیست و این پالایشگاه که حدود ۱۰۰۰ کارگر در آن مشغول به کار هستند، متعلق به گروه بازرگانی لیتاسکو واقع در سوئیس است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.