تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 6:10
کد خبر : 33152

ایران محور ترانزیت آسیای میانه به خلیج فارس/ تحریم‌ها با دیپلماسی منطقه‌ای خنثی می‌شود

ایران محور ترانزیت آسیای میانه به خلیج فارس/ تحریم‌ها با دیپلماسی منطقه‌ای خنثی می‌شود

نماینده مردم لاهیجان گفت:ایران با داشتن موقعیت استراتژیک در متصل کردن کشورهای آسیای میانه به کشورهای حاشیه خلیج فارس ظرفیت خوبی محوریت ترانزیت صادرات و واردات منطقه دارد.

به گزارش تیتر داغ؛ رسول فرخی میکال در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم گفت: جمهوری اسلامی در سیاست خارجی به دنبال گسترش تعامل با همه کشورهای جهان به ویژه همسایگان است و دولت سیزدهم هم در راستای سیاست‌های کلی نظام، در تعامل با همسایگان و تقویت دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است.

نماینده مردم لاهیجان با بیان اینکه ایران با داشتن ۱۵ همسایه در محیط پیرامونی‌اش از ظرفیت  خوبی برای ارتقای روابط اقتصادی و تجاری برخوردار است، تصریح کرد: ایران با داشتن موقعیت استراتژیک در متصل کردن کشورهای آسیای میانه به کشورهای حاشیه خلیج فارس ظرفیت خوبی محوریت ترانزیت صادرات و واردات منطقه دارد توجه به این حوزه می‌تواند در خنثی کردن تحریم‌ها  اثر گذار باشد و بخش مهمی از نیازهای کشور را تامین کند.

فرخی میکال با بیان اینکه توسعه روابط  همسایگی اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است گفت: گسترش مناسبات اقتصادی یکی از اقدامات دولت آیت الله رییسی است،دولت در تلاش است، از این سازو کار برای تامین منابع مالی و ارزی کشور و حل مشکلات اقتصادی در شرایط تحریمی، استفاده کند.

نماینده مرد لاهیجان بیان داشت: با شروع به کار دولت سیزدهم ،دیپلماسی اقتصادی دولت فعال شد و حجم مبادلات اقتصادی ایران با کشورهای منطقه و همسایگان از جمله  تاجیکستان،آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان افزایش یافت، این امر می‌تواند در رونق اقتصاد کشور تاثیر گذار باشد.

عضوکمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد:دولت باید در راستای تنظیم برنامه اساسی و مدون هماهنگ با اسناد بالا دستی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف اقتصادی حرکت کند و با توجه به وضعیت کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

نماینده مردم لاهیجان بیان داشت: سیاست همسایگی با محوریت دیپلماسی، ابزاری برای تقویت ثبات، افزایش رفاه، ارتقای امنیت و تامین منافع مشترک کشورهاست و توجه به این حوزه می تواند دستاوردهای خوبی برای کشور داشته باشد.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.