تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1402 - 10:46
کد خبر : 113039

ایرلند هم از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد

ایرلند هم از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد

نخست‌وزیر دولت ایرلند با محکوم‌کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد که این کشور هم از شکایت آفریقای جنوبی علیه این رژیم در دادگاه لاهه حمایت می‌کند.

به گزارش تیتر داغ؛ «مایکل مارتین» نخست‌وزیر دولت ایرلند با محکوم‌کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد این کشور هم از پرونده شکایت دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی بابت نسل‌کشی مردم فلسطین در دیوان دادگستری بین‌المللی (لاهه) حمایت می‌کند و قصد پیوستن به آن را دارد.

نخست‌وزیر ایرلند در گفت‌وگو با با شبکه رادیویی «آر. تی. ای» گفت: «اسرائیل باید نسبت به آنچه انجام می‌دهد پاسخگو دانسته شود. من بمباران ادامه دار نوار غزه را محکوم می‌کنم. این بمباران شوکه‌کننده و وحشتناک است و اصلا موجه نیست.»

نخست‌وزیر دولت ایرلند که هم‌زمان سرپرستی وزارت خارجه این کشور را هم بر عهده دارد دراین‌باره افزود: دیوان دادگستری بین‌المللی مشغول تحقیق در مورد این پرونده مرتبط با جنایات جنگی از جمله نسل کشی است و پرونده هم اکنون در مرحله تحقیقات به سر می‌برد. آفریقای جنوبی یک پرونده مقدماتی در این دیوان در دست پیشبرد داشته و اسرائیل به آن پاسخ داده در حالی که عملا هیچ کس هنوز به این پرونده نپیوسته و در مرحله فعلی کسی نمی‌تواند به آن بپیوندد.

هفته پیش نیز «پترا دی‌ساتر» معاون نخست وزیر بلژیک اعلام کرد که پیشنهادی را به دولت این کشور ارائه کرده تا از دادخواست آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی لاهه حمایت کند. «پترا دی‌ساتر» این کشور نمی‌تواند علیه تهدید رژیم صهیونیستی در خصوص ارتکاب کشتار دسته جمعی در غزه سکوت کند.

دی‌ساتر به عنوان نماینده حزب سبز در ائتلاف دولت بلژیک در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، نوشت که بلژیک نمی‌تواند در برابر رنج‌های بی‌پایان مردم غزه مانند یک تماشاگر بی‌طرف باقی بماند. ما باید علیه خطر کشتار دسته جمعی اقدام کنیم‌، از دولت بلژیک می‌خواهم که از موضع دولت آفریقای جنوبی حمایت نموده و در دادگاه بین المللی لاهه اقدامی صورت دهد و من پیشنهادی در این خصوص به دولت بلژیک ارائه خواهم کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه از ۱۱ ژانویه رسیدگی به اتهام «نسل‌کشی» در غزه را آغاز کرد و برای نخستین بار رژیم صهیونیستی در این دادگاه محاکمه می‌شود.آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر گذشته با ارائه دادخواستی به دادگاه لاهه، خواهان فوریت در رسیدگی به اتهام نسل‌کشی در غزه شد. در این دادخواست دلایل قوی درباره نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه به‌دست رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه ارائه شده است.

همزمان برخی سازمان‌ها و کشورها از جمله سازمان همکاری اسلامی، مالزی، ترکیه، اردن و بولیوی از اقدام آفریقای جنوبی برای طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه استقبال کرده‌اند.

منبع: ایندیپندنت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.