تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 - 12:36
کد خبر : 114073

«ایل‌خونی» ماند و ۱۵۰ میلیون بدهی/ در تئاتر فجر شوکه شدیم

«ایل‌خونی» ماند و ۱۵۰ میلیون بدهی/ در تئاتر فجر شوکه شدیم

کارگردان نمایش «ایل‌خونی» از آثار موفق چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اظهار کرد در حال رایزنی برای اجرای عمومی این اثر از اردیبهشت سال ۱۴۰۳ در شیراز و سپس تهران است.

به گزارش تیتر داغ؛ آژمان بیژنی‌نسب کارگردان نمایش «ایل‌خوانی» از فسا که در اولین روز جشنواره تئاتر فجر چهل و دوم در تالار وحدت به صحنه رفت و در پایان این دوره از جشنواره توانست ۲ جایزه را در بخش مسابقه تئاتر ایران از آن خود کند، درباره برنامه‌ریزی برای اجرای عمومی این اثر گفت: جشنواره تمام شد و اجرای قابل قبولی داشتیم و مخاطبان راضی بودند. تصمیم‌مان این است که هم در شیراز و تهران تور اجرایی داشته باشیم. ایده‌ال‌مان این است که اجرای عمومی «ایل‌خونی» را از اردیبهشت در شیراز آغاز کنیم. رایزنی می‌کنیم و امیدوارم مسؤولان همراهی کنند.

وی درباره وضعیت اجرای عمومی «ایل‌خونی» در تهران، افزود: دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر قول‌هایی دادند و روند اداری را هم طی کردیم و منتظر پاسخ هستیم. البته باید در تهران حضور پیدا کنم و به صورت حضوری پیگیر ماجرا باشم.

بیژنی‌نسب درباره سالن مدنظر در تهران و شیراز برای اجرای عمومی این اثر، اظهار کرد: به دلیل حجم تولید و تعداد بازیگران «ایل‌خونی»، تالار وحدت و سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برای اجرای نمایش مناسب است. در جشنواره استانی هم نمایش را در تالار حافظ شیراز اجرا کردیم ولی هنوز قطعی نشده است که نمایش را اردیبهشت در شیراز اجرا کنیم.

کارگردان «ایل‌خونی» با اشاره به نامزد شدن این اثر در ۶ بخش چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و دریافت ۲ جایزه طراحی گریم و طراحی لباس، تاکید کرد: کمی شوکه کننده بود. ما پیش از این با نمایش «هملر بیژنی» در جشنواره تئاتر فجر در ۳ بخش کاندیدا شده بودیم و ۲ جایزه اصلی را گرفتیم. البته مخاطبان بسیار از کیفیت کار راضی بودند ولی بهتر است در جشنواره‌ها حق آدم‌ها ادا شود نه اینکه به دلیل برخی مناسبات نادیده گرفته شوند.

وی درباره کمک‌هزینه پرداخت‌شده از سوی دبیرخانه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای نمایش «ایل‌خونی»، تصریح کرد: طی ۲ قسط ۲۵ میلیون تومانی، ۵۰ میلیون تومان کمک‌هزینه به ما داده شد ولی برای «ایل‌خونی» این مبلغ پاسخگوی هزینه‌های ما نیست. کف‌هزینه‌هایی که برآورد کردیم ۲۰۰ میلیون تومان بود و الان حداقل ۱۵۰ میلیون تومان بدهکار هستیم.

بیژنی‌نسب یادآور شد: دبیرخانه جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر برای اسکان اعضای گروه فقط ۲۵ نفر را پذیرش کرد و این در حالی است که گروه «ایل‌خونی» ۴۱ نفر عوامل دارد. من و سایر عوامل گروه با هزینه‌های خود هتل گرفتیم تا برای اجرای نمایش در جشنواره حضور داشته باشیم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.