تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 - 8:34
کد خبر : 97821

بازار گوشت مرغ در مسیر آرامش و تعادل

بازار گوشت مرغ در مسیر آرامش و تعادل
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده بازار گوشت مرغ در مسیر تعادل در حرکت است.

به گزارش تیتر داغ؛ نشست سراسری کارگروه تنظیم بازار با شرکت اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و نمایندگان اصناف با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد و وضعیت بازار در هفته‌های اخیر مورد ارزیابی قرار گرفت، در این نشست معاونان وزیر جهاد کشاورزی گزارش اقدامات انجام شده و نظارت‌های میدانی را ارائه دادند.

سیدمحمد آقامیری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در این نشست در خصوص روند تولید جوجه یک‌روزه گفت: واگذاری اختیار تنظیم بازار گوشت مرغ به اتحادیه‌ها و تشکل‌ها تجربه جدیدی است و امیدواریم نتایج مثبتی داشته باشد، لذا اتحادیه‌ها با مدیریت مناسب خود تعادل عرضه و تقاضا گوشت مرغ، جوجه یک روزه و سایر نهاده‌های مؤثر در تولید را در دستور کار قرار دهند و از تنش‌های بازار جلوگیری کنند.

وی از رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های سراسر کشور خواست پشتیبان اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی در پیشبرد امور مربوط به تنظیم بازار گوشت مرغ باشند.

آقامیری حمایت از سویه نژادی مرغ آرین جز اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: در همین راستا، میزان جوجه‌ریزی این سویه و تولید گوشت مرغ آرین در مزارع پرورش با دقت بررسی و دنبال خواهد شد و به دنبال آن هستیم واحدهای پرورش نسبت به رعایت سهمیه جوجه‌ریزی آرین اقدام و گوشت آن را در بازار عرضه کنند.

به گفته وی، در واگذاری امور به اتحادیه‌ها مصمم هستیم و در صورت ایفای وظایف به نحو مطلوب از جانب اتحادیه‌ها چه بسا اختیارات بیشتری را برون‌سپاری کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور و شرکت پشتیبانی امور دام را موظف به حمایت و پشتیبانی از اتحادیه‌ها برای تنظیم بازار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، امنیت غذایی را پیش نیاز امنیت ملی دانست و تاکید کرد: مسئولیت سفره مردم، بسیار دشوار و حساس است از این رو با تلاش‌، تدبیر و همکاری تمام بازیگران عرصه خودکفایی به ویژه تولیدکنندگان، باید وظیفه و رسالت خود را به نحو شایسته انجام دهیم.

منبع: وزارت جهاد کشاورزی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.