تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 10:52
کد خبر : 109810

بایدن: اگر ترامپ در انتخابات شرکت نمی‌کرد، من هم کنار می‌کشیدم

بایدن: اگر ترامپ در انتخابات شرکت نمی‌کرد، من هم کنار می‌کشیدم

رییس جمهور آمریکا گفته است که اگر همتای سابق وی در کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور شرکت نمی‌کرد، امکان داشت که او نیز چنین تصمیمی بگیرد!

به گزارش تیتر داغ؛ جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در جریان رویدادی جهت جمع‌آوری کمک مالی برای کارزار انتخاباتی وی در بوستون، گفت که اگر دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت نمی‌کرد، این امکان وجود داشت که او نیز تصمیم مشابه اتخاذ کند.

تشکیلات وابسته به حزب دموکرات آمریکا، ترامپ که نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه محسوب می‌شود را تهدیدی منحصربه‌فرد برای دموکراسی در این کشور می‌داند. ترامپ با چندین پرونده و اتهام کیفری مواجه شده است و مخالفان، او را به نقش‌آفرینی در توطئه برای برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا و همچنین به‌راه انداختن شورش در ساختمان کنگره متهم کرده‌اند.

بایدن در این رویداد در جمع حامیانش گفت: اگر ترامپ در انتخابات شرکت نمی‌کرد، مطمئن نیستم که خودم شرکت می‌کردم یا نه. نمی‌توانیم اجازه دهیم او برنده شود.

گزینش‌پذیری، موضوع اصلی کارزار انتخاباتی بایدن در انتخابات قبلی آمریکا بود و در نتیجه حزب دموکرات در انتخابات اولیه از سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی حمایت کرد. پس از کنار کشیدن چند نامزد دموکرات در شب «سه‌شنبه بزرگ»(شب پیش از انتخابات اولیه که سه‌شنبه‌ای در ماه فوریه یا مارس سال قبل از انتخابات برگزار می‌شود)، بایدن در رقابت با برنی سندرز، نامزد ترقی‌خواه و آتشی‌مزاج، گوی سبقت را ربود.

با این حال، پس از نظرسنجی که نیویورک‌تایمز برگزار و پیش‌بینی کرد که بایدن در ایالت‌های اصلی برابر ترامپ شکست خواهد خورد، توانایی رییس جمهور ۸۱ ساله آمریکا برای شکست دادن ترامپ در رویارویی فرضی آنها در انتخابات سال آتی، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

بایدن پیش از آغاز رسمی کارزار انتخاباتی‌اش در ماه آوریل، نامزد اصلی حزب دموکرات برای انتخابات محسوب می‌شد. با این حال، مخالفان او گفته‌اند که فقدان نامزدها و رقبای مناسب برای رقابت با بایدن، نوعی خیانت به مردم آمریکا است. پس از آنکه دموکرات‌های فلوریدا از تصمیم خود برای انتخاب بایدن به عنوان تنها نامزد این حزب دفاع کردند، انتقادات شدت گرفت. دین فیلیپس، نماینده آمریکایی که در ماه اکتبر کارزار انتخاباتی خود را راه‌اندازی کرد، تصمیم دموکرات‌ها را اقدامی برای «محروم کردن میلیون‌های رای‌دهنده دموکرات از حقوق شهروندی‌شان» توصیف کرده است.

با این حال، نظرسنجی پی‌بی‌اس نیوزآور در ماه اکتبر، نشان داد که تنها ۱۴ درصد از رای‌دهندگان، هم بایدن و هم ترامپ را به نفع نامزدی از حزب ثالث، کنار خواهند گذاشت.

میزان رضایت از بایدن به‌تازگی و پس از جنگ اسراییل و حماس و همچنین حمایت بی‌قید و شرط دولت او از بمباران غزه، به شدت کاهش پیدا کرده است. سازمان‌دهندگان جوامع مسلمان آمریکا در ایالت‌های کلیدی تهدید کرده‌اند که بایدن را به دلیل موضعی که در قبال جنگ غزه اتخاذ کرده است، «رها خواهند کرد.»

منبع: راشاتودی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.